Vijesti

20.02.2015. 13:54:24 - Libela

Priopćenje Radničke fronte povodom prosvjeda protiv abortusa

Pravo žene da raspolaže svojim tijelom trebalo bi ostati njezino pravo

Pred KBC Sestre milosrdnice zadnjih dana opet bivamo svjedocima prosvjeda protivnikâ/ica prava na abortus. Skupine prosvjednika/ica naglas se mole pred ulazom u bolnicu,  gnjave pacijente/ice kao i osoblje te ostale ljude koji prolaze pokraj njih. "Takvo ponašanje problematično je prije svega zato što su bolnice mjesto dijagnosticiranja i liječenja bolesti od kojih su mnoge vrlo opasne po život. Stoga je pacijentima/icama i više nego potreban mir te očuvanje njihove privatnosti", ističe se u današnjem priopćenju Radničke fronte

Kako navode u priopćenju Radničkoj fronti javilo se već dosta ljudi koji su se požalili na smetanje i uznemiravanje od strane prosvjednikâ/ica. "Prosvjednici/e protiv abortusa su, dakle, u svojim idejama vrlo militantni i ne prežu pred činjenicom da područje bolnice iz prethodno navedenih razloga nije mjesto za ovakav oblik skupa i promoviranja vlastitih ideja. Osim toga, riječ je o propagiranju vrlo retrogradnih i konzervativnih ideja koje direktno zadiru u raspolaganje tijelom žene te u njezina socijalna i ljudska prava. Protivljenje abortusu dio je konzervativne klerikalne ideologije čije djelovanje seže i do odlučivanja o ljudskom tijelu od strane pretpostavljenog 'moralnog autoriteta'. Pravo žene da raspolaže svojim tijelom trebalo bi ostati njezino pravo te se u to nikakve pretpostavljene 'moralne instance' ne bi smjele miješati, naročito ne one iz klerikalnih krugova" navode.

Međutim, kako ističu u Radničkoj fronti, pitanje prava na abortus nije samo pitanje 'prava na izbor'. "Štoviše, ono uopće zapravo i nije 'pravo na izbor', već uglavnom posljedica egzistencijalne prinude – nemogućnost pružanja dostojnog života djetetu, mogućnost otkaza za vrijeme trudnoće i porodiljnog, male porodiljne naknade, itd. Boreći se za 'prava nerođenog djeteta', prosvjednici/e u potpunosti zanemaruju te konkretne socijalne okolnosti u kojima se žene sve češće nalaze. Njihov bunt uopće nije orijentiran prema katastrofalnom stanju u društvu, već samo prema idejama svojih autoriteta koji sve više ulaze u javni prostor (osim ovog primjera utjecaja klerikalne ideologije na zdravstveni sustav, imamo stalne i dugogodišnje primjere djelovanja iste ideologije u obrazovnom sustavu)".

Stoga se pitaju u Fronti do koga je uopće stalo prosvjednicima/ama?

"S obzirom na spomenute društvene okolnosti, minimum koji se ženama može osigurati jest pravo na besplatan abortus u javnoj zdravstvenoj ustanovi izvršen pod paskom stručne osobe – liječnika/ice-ginekologa/inje. Na duži rok, umjesto raspravâ o moralnosti takvih činova, na koje se nijedna žena olako ne odlučuje, svi bismo se trebali boriti za društvo u kojem će žena imati pravo odlučivati sama o svom tijelu, ali i za društvo u kojem nijedna žena neće biti prisiljena na pobačaj samo zato što si ne može priuštiti dijete zbog siromaštva, životnih okolnosti, nedostatka društvene brige za djecu itd. To je jedini racionalan i efikasan način borbe za smanjenje broja pobačajâ - ako je nekome do toga stalo. Umjesto kvazimoralističkog osuđivanja svisoka ženâ u tom nezavidnom položaju, trebali bi se usmjeriti na borbu za veći dječji doplatak, za svima dostupne vrtiće, za javno financirano i svima dostupno školstvo i zdravstvo itd. Osim toga, bolje je i ne pomišljati koliko bi zabrana abortusa u javnom zdravstvu povećala ilegalne abortuse koje bi izvršavale nestručne osobe, što bi nesretne žene dovelo u još težu egzistencijalnu situaciju, a možda i u životnu opasnost. Misle li protivnici/e abortusa o tome? Koliko bi bolesti i smrti tek stvorila kriminalizacija abortusa? Stoga je prosvjedničko ponašanje iznimno štetno, naročito zato što se odvija na način tobožnjeg djelovanja na liječničku savjest. Pravo na prosvjedovanje ne bi se smjelo ukinuti, ali prostor bolnice je zbog navedenih razloga sasvim neprikladno mjesto, a sâm prosvjed orijentiran je prema rješenjima koja zanemaruju svaki socijalni aspekt. Sve u svemu, smatramo da je važno izboriti i očuvati sekularnost u javnim institucijama, ali ponajviše ženska reproduktivna i socijalna prava koja se spomenutim idejama žele znatno ugroziti" zaključuju u Radničkoj fronti.

Tagovi: abortus, bolnice, hrvatska, ljudska prava, prosvjed, radnička fronta, trudnoća

Vezani članci:

Facebook komentari

Prikaži stare komentare (16)

Stari komentari

majka:
Slažem se da žena ima pravo odlučivati o svom tijelu pa tako izvaditi jajnike, bubrege ili štogod. Ali ovdje je riječ o tuđem tijelu koje ima svoj DNK. Koja je razlika između ubojstva bebe od 9 tjedana i djeteta od 5 godina? Ubojstvo je ubojstvo pa koji god razlog za njega bio, nije opravdano.
20.02.2015. 17:18
Trudnica: :
@Majka: po vama silovatelj ima očinska prava, je li? Dijete staro 9 tjedana je- dijete, a dijete staro 5 godina je isto- dijete, samo staro 5 g. Nešto što je 9 tj. u utrobi i tek je počelo kucati srce- je PLOD, a ne dijete: "PLOD utrobe tvoje...", a ne dijete utrobe tvoje.
20.02.2015. 18:49
mila:
Ja osobno nikada ( ali nikad ne reci nikad) ne bih učinila abortus, ali ja mogu odlučivati isključivo o sebi i nikom drugom.Ja znam u kakvim okolnostima živim, znam kakva uvjerenja imam, ali ne znam u kakvim okolnostima drugi žive i ne znam kakva su njihova uvjerenja, pa niti smijem niti mogu odlučivati u tuđe ime.Zato ću uvijek zagovarati stav da svaki čovjek odlučuje za sebe.
Ljudi koji pod svaku cijenu žele drugom čovjeku nametnuti svoja uvjerenja
smatram problematičnima, jer se ne bore za čovjeka već za svoje uvjerenje.Ne možemo biti i nismo svi isti niti živimo pod jednakim uvjetima, pa kako onda možemo nekoga nečim uvjetovati samo zato što su naša uvjerenja drugačija od drugih.
Pri tom nam nitko ne brani da svoja uvjerenja živimo.Mene nitko neće prisiliti da učinim abortus, ali zar je onda ljudski da mi nekom zabranimo isti.Tko smo mi da nekom nešto branimo, ili tko smo mi da nekog osuđujemo.Ja smatram da u životu uvijek treba postojati opcija " zlu ne trebalo".
20.02.2015. 20:15
majka:
Ni ja nisam za nametanje stavova,ja sam za zastitu najslabijih tj. onih koji se ne mogu sami braniti a to su djeca! Ili kako neko rece to je plod. Za nekoga je plod nakupina stanica,a za mene novi zivot koji treba braniti.
P.s. ne sjecam se da sam igdje spominjala ocinska prava.
21.02.2015. 11:08
mila:
Biste li onda kad ste već za zaštitu najslabijih uzeli k sebi jedno nezaštićeno i neželjeno dijete na skrb? Ili već imate jedno takvo ?Ako imate onda moje isprike, ali ako nemate licemjerno je boriti se za nečija prava koja se vas ne tiču, a da odgovornost prepuštate nekome drugome.
Ja bih svakom koji se bori za nešto a da to nešto utječe na tuđi život a ne na njegov opteretila i istom odgovornošću, pa bih vidjela nakon toga koliko njih ima koji bi se i dalje borili za nečija tuđa prava.
21.02.2015. 12:00
mila:
Biste li onda kad ste već za zaštitu najslabijih uzeli k sebi jedno nezaštićeno i neželjeno dijete na skrb? Ili već imate jedno takvo ?Ako imate onda moje isprike, ali ako nemate licemjerno je boriti se za nečija prava koja se vas ne tiču, a da odgovornost prepuštate nekome drugome.
Ja bih svakom koji se bori za nešto a da to nešto utječe na tuđi život a ne na njegov opteretila i istom odgovornošću, pa bih vidjela nakon toga koliko njih ima koji bi se i dalje borili za nečija tuđa prava.
21.02.2015. 12:01
majka:
Nemam nezeljene djece. Za Vasu informaciju sa stopostotnom sigurnoscu tvrdim da u Hrvatskoj ima vise roditelja koji zele posvojiti dijete no sto ima djece koja se mogu posvojiti. Tako da bi se sigurno nasli roditelji koji bi posvojili nezeljeno dijete. A naravno da se nadjem u situaciji da je pored mene dijete nezeljeno i nezasticeno,da bi ,vjerujem kao i vecina ljudi,postupila kako najbolje mogu da mu pomognem. A sigurno mu pomoci necu tako da ga ubijem
21.02.2015. 21:29
mila:
Ili ja nisam jasna ili vama nije jasno ono o čemu pričam.Vi opet pričate o drugim ljudima a vi biste pomogli koliko možete.Vi sigirno sa stopostotnom sigurnošću tvrdite za druge ljude a za sebe tvrdite koliko možete.I molim vas lijepo, kako vi u ovakvom slučaju možete pomoći da nekoga ubijete,kad se to vas uopće ne tiče?Jeste li možda liječnik?
Ja jednostavno ne kužim ljude koji prčkaju po tuđim životima.Imate li vi svoj život?Imate toliko prostora na samoj sebi da radite i napredujete, da se realizirate, a vi raspravljate o tuđim životima, o ljudima čije živote ne živite.Meni to nije normalno i gotovo.
A ako se vodite ovim glupostima gore navedenim, molitve i to, progooglalte malo o sirotištima koja su vođena bila od crkve i magdaleninim praonicama pa da vidite kako su živjela ta djeca, pročitajte i koje svjedočanstvo.
22.02.2015. 10:23
posvojen:
posvojeno sam dijete, majka me ostavila kad sam imao 2-3 mjeseca i nisam se raspitivao o njoj (možda je sad negdje sretna, ima svoju obitelj i ne bi htio stvarat neku psihološku tenziju) jer sam dobio "nove" roditelje koje sam prihvatio i doživljavam ih kao majku i oca... kako da ja sad zagovaram pravo majke na abortus, nečija pasivnost mogla me ubiti...ove priče o teškom socijalnom stanju su besmislice... zahvalan sam više no išta svojoj pravoj majci, opraštam joj što me ostavila kao studentica možda i slabog socijalnog i imovinskog statusa... i kako da ja sad zagovaram pro-choice??? to bi bilo protiv moje vlastite egzistencije kao ljudskog bića
22.02.2015. 12:22
majka:
Mila, vi ste meni savršeno jasni i lijepo sam vam odgovorila na pitanje. Smatram da bi bilo nepošteno od mene da posvojim dijete u situaciji u kojoj ima previše roditelja koji ne mogu imati djecu, a žele, i ne mogu ih posvojiti jer djece za posvajanje nema toliko. To je razlog žašto ja nisam podnijela zahtjev za posvajanjem. I mislim da bit ovog teksta nije u tome hoću li posvojiti dijete ili ne.
Ovo nije prčkanje po tuđim životima, ovdje se donosi zakon o ubojstvu, zakonitom, onih najslabijih i nezastičenih bića koja se ne mogu sama boriti pa netko drugi mora kako vi kažete, upetljati se u tuđi život.
Znači li to da ako u Vaš susjed/a zlostavlja svoje dijete vi se nećete petljati u tuđi život jer Vama to nije normalno jer Vi imate svoj prostor za razvijanje i napredak??? Vi se nećete miješati jer ne znate kako je tom susjedu/i , možda ih je teško djetinjstvo na to natjeralo??? Pa zato smo tu mi, kao društvo sa zakonima i propisima da djelujemo u takvim situacijama...
A ovo spominjanje Crkve mi je totalno dno dna... Čime se ja to trebam voditi, proširite malo svoje vidike pa ćete vidjeti da nisu samo kršćani protiv abortusa? I ovo spominjanje Magdaleninih praonica (znam što su) je Vama razlog za ubijanje nerođenih? Znači u svijetu postoje sirotišta u kojima se djecu zlostavlja, ok, ajmo onda ubiti svu djecu po sirotištima da ih netko ne bi zlostavljao, ajmo im ne pružiti priliku za život?
22.02.2015. 12:47
majka:
A i za Vašu informaciju, u najmanjem broju pobačaja riječ je o silovanim ženama i maloljetničkim trudnoćama, a najveći postotak su žene u situiranim obiteljima s jednim, dvoje djece kojima je treće previše pa se odu "očistiti"
22.02.2015. 12:54
mila:
Kao prvo tu se ne donose zakoni, koliko mi je poznato uređenje RH.Kao drugo zakon već postoji, znači vi se borite protiv pravne uređenosti.Očito ne poznajete zakon pa ne razumijete da ako neki moj susjed nekog zlostavlja postoje institucije koje to rješavaju a ne ja a boga mi ni vi kao pojedinac.Vama zbilja neke stvari nisu jasne.
22.02.2015. 13:41
Majka:
Zakoni se mijenjaju svake godine, a ako je Vama ovaj zakon dobar, onda ste sretni i mirno spavajte. Znaci, u Vasem slucaju postoji zakon,a kako da se po tom zakonu postupi ako se Vi ne umjesate pa prijavite ,ali ne,vi mirno zivite svoj zivot. Zasto svugdje na svijetu ljudi prosvjeduju ako postoje vec doneseni zakoni? Zato da nesto promijene. Za koga zakon postoji? Za nas. Tu smo da ne budemo pasivni,da sudjelujemo u krojenju istih. A Vama ocito smetaju oni koji mole. A njihovo je zakonsko pravo da mole. Zive u slobodnoj zemlji i ako ce tim pripomoci da bar jedna zena odluci za zivot, onda su uspjeli. S Vama vise nemam namjeru polemizirati jer se mozemo sloziti samo da se nikad necemo sloziti. A i ja ne volim ovakav stil, u kojem jedna strana umjesto argumenata,drugu stanu naziva glupom. Sretno!
22.02.2015. 15:47
mila:
Taj zakon je na snazi od 1978 god., a u ladici Ustavnog suda na ocjeni ustavnosti nešto više od 20 god.Zašto se toliko dugo odgađa ocjena valjda je svima jasno.
I da, smetaju mi ti likovi koji mole ispred bolnice, zato što ne uzimaju u obzir činjenicu da nisu svi vjernici.Ono što oni rade nije nimalo moralno već po meni upitne moralnosti.Nameću nekoj osobi grižnju savjesti i onda lijepo idu kući i nikom ništa.Ne pitaju se jesu li spasili jedan život ili su uništili dva.Ta osoba kroz život dalje mora sama ( sa problemom + grižnjom savjesti).Smatraju li se oni suodgovorni ako nekog psihički unište, ili smatraju li se oni suodgovorni ako toj osobi nešto krene po zlu.
Ne smatraju.
Koliko vjernika a i svećenika sjede ili stoje u crkvi sa svojim tajnama.Ako već mole neka mole za one u svojim redovima.Nisam gore bez razloga spominjala crkvena sirotišta.Ne volim kada mi netko prodaje moral bez osnove i to kada bi trebali najprije dugo i temeljito ribati ispred svog praga.
22.02.2015. 18:37
trudna žena:
Kao trudnica, moram priznati da ne mogu ni zamisliti da sve ovo prolazim a da ne želim ovo dijete. Trudnoća je zaista teška i zahtjevna, utječe na sve aspekte ženinog života i jedino što pomaže da žena u pozitivnom raspoloženju prođe to razdoblje je iščekivanje željene i voljene bebice.
Trudnoća koju ne želiš i prisila da ju izneseš (a zabrana pobačaja je upravo to) mi se čine užasnima i žalosno je da nitko ne razmatra utjecaj takvog stanja na psihu majke. Svi podrazumijevaju da žena ne može proći kroz takvo razdoblje bez da zavoli i poželi to dijete. Možda je vrijeme da skinemo ružičaste naočale.
23.02.2015. 09:38
elsa:
23.02.2015. 15:49

Stup srama

Iz drugih medija

AEM