Vijesti

23.07.2014. 13:40:58 - Libela

Izmjene Kaznenog zakona

Psihičko nasilje postaje kazneno djelo

U izmjenama Kaznenog zakona koje će Vlada poslati u saborsku proceduru predlaže se uvođenje novog kaznenog djela koje će se zvati psihičko nasilje u obitelji i da kazneni progon i izvršenje kazne za teško ubojstvo više ne mogu otići u zastaru. Sramoćenje kao pojam ostaje u KZ-u, ali se u bitnome mijenja za novinarsku profesiju, a predlaže se i pokretanje kaznenog progona po službenoj dužnosti za kaznena djela ispod granice vrijednosti od dvije tisuće kuna, što dosad nije bio slučaj.

Kazneno djelo psihičkog nasilja u obitelji obuhvaćat će dugotrajno i teško vrijeđanje ili zastrašivanje bliske osobe kojim je teško narušen njen psihički integritet. U Ministarstvu kažu da se nasilje u obitelji u pravilu sankcionira kao prekršaj kroz Zakon o zaštiti od nasilja u obitelji, ali smatraju da određena postupanja zbog svoje ozbiljnosti zaslužuju i kaznenu odgovornost nasilnika. "Psihičko nasilje je nekad teže od fizičkog. Mogući su problemi kod dokazivanja i vještačenja, ali očekujemo da će novo kazneno djelo praksa prihvatiti i poslati snažnu poruku: nasilnici/ice, idete u zatvor", kaže ministar Orsat Miljenić.

Sramoćenje kao takvo u zakonu ostaje, ali se predviđa razlog za isključenje novinara/ki od odgovornosti. To znači da ako je postupao/la u javnom interesu ili iz drugih opravdanih razloga, za novinara/ku nema kaznene odgovornosti. "Ali zaštita časti i ugleda mora postojati",  dodaje ministar Miljenić. Izmjenama se kazneno djelo sramoćenja dodatno sužava pa će samo najteža kršenja časti i ugleda voditi do kaznene odgovornosti. Stoga je i naziv djela izmijenjen u teško sramoćenje. Iako je dio kritičara/ki tražio da se sramoćenje izbaci iz zakona, odlučeno je da se ostaje kod koncepta po kojem postoje tri kaznena djela protiv časti i ugleda, a to su uvreda, kleveta i sramoćenje.

Tagovi: hrvatska, kazna, kazneni zakon, novinari, psihičko nasilje, sramoćenje, zatvor, žrtve

Vezani članci:

Facebook komentari

Prikaži stare komentare (29)

Stari komentari

muško:

A kako nekuzim obiteljsko nasilje je rodno uvjetovano kako kaže pravobraniteljica što to znači da žene nisu sposobne psihički matltretirat muškarce jel to uče policiju na rodnosenzibilnim radionicama?
23.07.2014. 14:41
reasilvija:
naravno da ne kužiš, da si žensko i te kako bi kužio; ne može te psihički maltretirati netko tko je slabiji od tebe (fizički, ekonomski... nekako); nečim te mora držati u šaci da bi te maltretirao; a to su uglavnom muškarci, osim u malom broju slučajeva; znaš onu basnu kad je slon mišu stao na nogu? ovo je poanta te basne.
23.07.2014. 22:14
muško:

Psihiči maltretira onaj koji ima bolje verbale vještine, a što si ti gore navela
23.07.2014. 22:56
reasilvija:
verbalne vještine su samo bla bla bla ako iza njih ne stoj nešto opasno; inače bi se maltretirana osoba lako maknula od osobe koja ju maltretira verbalnim vještinama i problem riješen
25.07.2014. 01:05
reasilvija:
zaboravila sam dodati ovo: ako nešto ne želiš shvatiti, nećeš, i nitko te ne može natjerati; ti na ovoj stranici sa svojim komentarima služiš kao demonstracija onog što je krivo, onog što ne valja u patrijarhalnom sustavu i onog što treba nestati
25.07.2014. 01:12
muško:

@ resilvija te tvoje patetične taktike posramljivanja su smješne, činjenice te potpuno demantiraju, žene daleko češće pokreću razvode, a zašto zato što si to muškarci ne mogu priuštiti živimo u društvu koje mrzi muškarce di državne institucije i najviši državni dužnosnici mrze muškarce da se ne srame to javno ni reć, di se recimo u Splitu dva posto djece dodjeli očevima a kad se ne dobije skrbništvo treba iselit iz zajedničkog stana treba plačat alimentaciju a dijete se često i nemoze ni vidijte po novom zakonu moze se plaćat i uzdravanje bivešeg bračnog druga koje traje vječno. U današnje vrijeme malo koji muškarac to može sve poplaćat zato su prisiljeni trpiti psihičko nasilje svojih supruga i to do u nedogled muškarce se destimulira da uopče prijave nasilje raznim rodnosenzibilnim akcijama sramotnim vršenjem pritiska na policiju da muškarace unaprijed percipiraju kako krivce, tu ima odlika klasičnog totalitarizma u kojima se represivni sustav trenira da jednu društvenu skupinu unaprijed tretira kao krivce sve se to dešava muškarcima danas i to je sramotno i tužno

Često se dešava da i odvjetnici ženama u rastavi sugeriraju neku lažnu prijavu za obiteljsko nasilje jer će tako odmah dobit sve što žele, tako u noom obiteljskom zakonu stoji dovoljna je tvrdnja da obiteljsko nasilje postoji da se izbjegne medijacija znači tvrdnja je dovoljna kako je to smješno u pravnoj državni mogu li ja doč na banku i tvrdit ja sam direktor facebook dajte mi miljon dolara da nije tužno bilo bi žalosno.
25.07.2014. 13:53
za:
Što to muškarac treba poplaćati?Alimentaciju?
Alimentacija kao prvo nije pravo roditelja već djeteta.Određuje se u postotku prosječne mjesečne netto plaće i kreće se od 17-22%.Pa ako muškarac ne može "sve to poplaćat" a to je negdje od 900-1400,1500 kn po djetetu, kako bi brinuo da je on dobio skrbništvo.
Osim toga briga za dijete nije zafrkancija, to je cijelodnevni angažman i izistkuje i fizičku i psihičku i materijalnu brigu.Većina muškaraca sporazumno pristaju da majka bude skrbnik.Što bi ti?Majku i djecu na cestu pa nek se snalaze.Lijepo zamišljeno.Pa da, zašto bi se muškarce trebalo opterećivati nekim obvezama prema djeci,koji su to glupi zakoni.
26.07.2014. 10:26
muško:
@ za

Minimalna alimentacija za dvoje dijece koliko najčešće se plaća je oko 1700 kn i sad ako neko ima placu 4.500 kn još mora plaćat i uzdrzavanje bivšeg bračnog druga i a di su slučajevi kad neko ima veliku plaću pa mu se plaća naglo smanji a dok sud snizi alimentaciju i ako je uopće snizi prođu godine, te mnogi muškarci odu u dužničko ropstvo ili zatvor, plaća srkbinka se uopće ne gleda, briga za dijete zahtjeva cijelodevni angažman da za dijete do 7 godina ,a poslije kad dijete ima recimo 16 skrbnik se brine malo ili ništa o dijetetu a alimentacija samo raste što je dijete starije, što je apsolutna nepravda i sramota.
26.07.2014. 13:01
za:
Koliko imaš djece da znaš koliko i kako se skrbiš o malom a kako o velikom djetetu? Jesi li ti svijestan što sve to dijete treba kada krene u školu, slobodne aktivnosti npr. sport, glazbenu školu, školske izlete, školski pribor i knjige, topli obrok u školi ako ćemo samo o osnovnom što mu treba, zatim se sa srednjom višestruko troškovi povećavaju a da ne govorim o fakultetu, a da ne govorim o brizi koja raste s ulaskom u pubertet i usmjeravanje djeteta u tom perijodu na pravi put.Ma, ne mogu svu brigu za djecu, liječnike, vožnje i odvožnje, pisanje zadaća, učenje, problemi s vršnjacima, nasilje u školama.......a ti banaliziraš roditeljsku brigu iznad šesnajste ma molim te lijepo.Pitat ću te o tome kada budeš roditelj i kada budeš malo više mućkao tvojom još za sada nezrelom glavom.
26.07.2014. 13:44
za:
A i prema tvom stavu vidljivo je da muškarci misle samo na sebe i svoje potrebe a ne na djecu i njihove potrebe pa nije ni čudo da se ona dodjeljuju majci.Da se iz prakse tj.stvarnog života pokazalo da muškarac na svoju djecu gleda kao i majka, te da im je djetetova dobrobit i sreća ispred osobne sigurna sam da bi i skrbništva bila podjednako podjeljena.
26.07.2014. 14:02
još jedno muško:
@za
Vidim da je rasprava besmislena jer imaš niz zabluda u svezi očeva, a ja nemam ni vremena, ni volje ovdje raspravljati. Ali ne zamjeram ti-mediji i propaganda učinili su svoje i zaista bi bilo čudno da netko tko nema neposredna iskustva razmišlja drugačije. Ako te zaista zanima kako stvari stoje "na terenu" pokušaj kontaktirati neku od udruga očeva. Možeš dobiti i na uvid dokumente koji svjedoče kako postupaju sudovi i CZSS prilikom dodjeljivanja skrbništva. Bilo bi dobro da pogledaš i statistike koje govore o broju slučajeva gdje se roditelji ne dogovore o skrbništvu iako državne institucije do tog trenutka očevima jasno daju do znanja kako kreću u borbu sa vjetrenjačama. A napose treba pogledati statistike koje govore o problemima koje očevi imaju prilikom viđanja djeteta.
26.07.2014. 14:40
za:
Ja nisam jednostrana i nikada to neću ni biti, moj je odgovor bio namijenjen muškom koji jednostrano pokušava dočarati teškoće muškaraca u plaćanju alimentacije kao da isti nemaju jednake odgovornosti u odgoju bez obzira što oni nisu zakonski skrbnici.On brine o tome kako će neki muškarac za svoje dijete izdvojiti 1700 kn a
prima plaću od 4500 kn.Očito ga za dobronit tog djeteta uopće nije briga, nego kako će taj isti muškarac nastaviti život i stvoriti novu obitelj kad ima
robovski teret-svoje,ne tuđe, svoje dijete.Razumijete g.još jedan muško težinu izrečenog.Njemu je dijete robovski teret jer to više nije obitelj o kojoj taj muškarac treba skrbiti.I to
je najčešći stav muškaraca iako znam da ima divnih očeva kao i majki, i isto tako loših i očeva i majki.Znam i to da su žene te koje prednjače u inačenju i prepucavanj
u preko djece ( ne dopuštaju viđenja, druženja, okreću djecu protiv očeva itd.), kao što znam da su očevi ti koji prednjače u nebrizi.Oboje imaju odgovornosti kao i prava.
26.07.2014. 16:34
za:
I g.još jedan muško nisam pod utjecajem propagande i medija, već pod utjecajem situacija iz svoje okoline.Nisam feministica iako im pripisujem dobre poteze u bližoj i daljoj prošlosti kao i u današnje vrijeme.Protiv sam bilo kakvih kvota koje se uvode na štetu kvaliteti i stručnosti i protiv sam svake borbe koja je u korist nekakvog nadvladavanja u bilo kojem smislu.Nama ženama ne treba rat već uvažavanje i poštovanje.Uvojek će biti dobrih i loših ljudi a to ne bi trebalo pripisivati određenom spolu, kao ni sposobnosti i nesposobnosti, čak ni fizičkoj snazi, jer nisu ni svi muškarci jaki i snažni, pa se drugačiji ne bi trebali osjećati manje muškarci ili žene manje žene jer su određene osobine pripisivane određenom spolu.
26.07.2014. 17:03
za:
I ono što je najbitnije je to da nismo isti ali moramo biti jednakopravni i to je bit.
26.07.2014. 17:07
Lucija:
za@
žao mi je što ti moram priopćit lošu vijest ali ako smatraš da trebamo biti jednakopravni onda jesi feministica, bježala ti od toga ili ne
26.07.2014. 21:44
joker:
Žalosno kad se žena ograđuje od feminizma, pokreta koji je mukom izborio da se žene tretira kao ljudska bića.
Pomalo je licemjerno koristiti prava koja je netko za tebe izborio a ograđivati se od istoga....
Nije baš ni logično...
27.07.2014. 00:46
za:
Drage moje curke, jedno je biti član nečega i aktivno se nečime baviti a drugo je visjeti za komjuterom i laprdati.S obzirom da nisam član nikakve feminističke udruge ne mogu se ni smatrati feministicom, eventualno mogu ili ne mogu biti njihov simpatizer.Nadam se da razumijete razliku.To
što se vama sviđa neka ideja ne znači da ste dio toga.Da vam objasnim na političkim strankama, sviđa vam se politika odnosno program SDP,HDZ-a, i glasate za njih, ali to ne znači da ste dio njih s obzirom na to da ne sudjelujete u kreiranju te politike, več znači da ste im dali podršku.
27.07.2014. 10:20
reasilvija:
Eto, muško, dobio si svoj odgovor, i smatraj me i dalje patetičnom zato što znam što je psihičko nasilje. A plaćanje alimentacije ti se ne ubraja u psihičko nasilje.
27.07.2014. 13:06
joker:
to stoji što si rekla, ali ne možeš znati da ja nisam članica neke feminističke grupe... možda i jesam :D
I isto tako, niti sam za hdz niti za sdp, već sam za orah i učlanila sam se... tako da smtram da sam dio i onog prvog i onog drugog a ne visim za tipkovnicom i laprdam, pa ipak je to najlakše jel da?
27.07.2014. 16:08
Dubravka:
Za, nisi u pravu. Ako netko podržava neke ideje, živi život na takav način, onda komad papira nije potreban. To je isto kao i sa vjerom, ako čovjek moli, posti, obilježava blagdane, ne treba ga papa svojim pečatom zveknut po čelu da bi taj neko bio vjernik. Zamisli sad obrnuto, ako je netko član neke veganske organizacije, po hijerarhiji prvi je poslije predsjednice/predsjednika udruženja, dijeli letke redovito, napravio/la je portal na netu,ovo ono i onda dođe kući i zapali roštilj. Jel taj neko vegan?
Ajmo sad na feminizam. Jesam li ja netko iz uredništva na Libeli? Nisam. Radim li u UN WOMEN? Ne radim. Pišem li tekstove na Vox feminae-u? Ne pišem. Smatram li sebe feministicom? Još kako! A zašto? Zato jer smatram da ona i on u svemu trebaju biti ravnopravni. Živim li tako? Koliko god mogu. Smatram se feministicom jer me vrijeđa seksizam. Smatram se feministicom jer ne podržavam spolnu diskriminaciju. Smatram se feministicom jer ne podržavam stav vrati se u kuhinju. Smatram se feministicom jer mi nije u redu da se sportašice ignorira, a sportaše diže u nebesa. Smatram se feministicom jer mi je apsurdno da je ona drolja, a on zavodnik za potpuno isti čin/radnju. Smatram se feministicom jer sam protiv toga da žene nakon što saznaju spol djeteta pobacuju jer bi on sina.
Smatram se feministicom jer mi nije u redu da se otac o svom djetetu ne brine, i da majka sama crnči dok ga odgaja i podiže, a on da li promijenio pelenu jednom ili dvaput. Smatram se feministicom jer mi nije u redu da otac češće u rukama drži pivo nego svoju bebu.
Smatram se feministicom jer smatram da ženski i muški rad vrijede jednako i ne podražavam dvije različite plaće za rad iste vrijednosti i težine.
Jesam li ja feministica? Ja smatram da jesam!
Čovjek je ono što radi, ono što živi i ono što podržava. Ostalo je suvišno.
27.07.2014. 17:01
portos:
Kako razlikovati feministicu od normalne ženske? iako obadvije mogu razmišljati isto feministica ima neodoljivu potrebu reći svim drugima što je isparavno, kako trebaju živjeti i koliko vidim objasniti drugim tko su oni jer feministice znaju najbolje.
27.07.2014. 19:33
za:
Ne slažem se s gore navedenim uopće.Feminizam je pokret i ako baš ništa niste učinila za taj pokret ne možete reći da ste feministica ali možete reći da su vam uvjerenja feministička.
Pitajte crkvu jeste li vi katolik, ako niste kršteni, pričećeni i krizmani.Prije crkvenog vjenčanja morate predočiti papire o pripadnosti ili ne? To sto vi mislite da ste vjernik bez papira, u svoja četiri zida i da vam nikakva potvrda o pripadnosti nije potrebna ne drži vodu.Eventualno vam mogu na brzinu sklepati neku pripadnost.Da li je to ispravno ili nije to je druga priča.O vegetarjanstvu što reći osim da nije pokret pa je u ovom kontekstu neprimjenjiv.
27.07.2014. 21:57
za:
Biti član nečega podrazumjeva imati prava i obveze.
27.07.2014. 22:01
za:
Za dokazivanje članstva, državljanstva potrebna vam je domovnica, za dokazivanje članstva u crkvi potreban vam je krsni list, za dokazivanje da uopće postojite tj.ljudske zajednice uopće potreban vam je rodni list, da pripadate akademskoj zajednici diploma, da pripadate nekom radnom kolektivu ugovor o radu, da pripadate nekoj političkoj stranci članska iskaznica ....živimo u uređenom društvu i da izjavim da sam amazonka jer zivim po načelima amazonki najvjerojatnije bih dobila uputnicu za psihijatriju.
27.07.2014. 22:37
za:
Imam pravo misliti da sam amazonka, ali me moje mišljenje o pripadnosti amazonkama ne čini amazonkom.
27.07.2014. 22:44
Dubravka:
Kažete "ako niste učinili baš ništa za feminizam, niste feministica". Ako živim feminizam svaki dan, zar to znači da nisam učinila baš ništa? Nije vraga da moram sjedit u feminističkom uredu ili napravit portal da bi me netko smatrao feministicom? Onda se također masa žena diljem svijeta zavarava kad sebe zovu feministicama, jer eto nije dovoljno živjet spolnu ravnopravnost, poštivat oba spola, ne tolerirat nasilje i slično.
Nikako se ne slažem da to znači "ne učiniti baš ništa". Za mene je to bar nešto, nije ogromno ali da je nešto, to svakako jest. I osim toga, kad bi svi radili "to baš ništa", vidjeli biste po promjenama u društvu da je to zapravo nešto i da ti ljudi itekako doprinose feminizmu.

Vjera je ono što se živi a ne slova na papiru. To što je crkvi bitno izdat neki papir, obavit neki sakrament pa naplatit, to je sasvim druga stvar. O njihovom lopovluku i manipuliranju bi se dalo naveliko pisat.

I svakako je veganstvo bilo dobar primjer onog što sam htjela reći.
27.07.2014. 23:44
za:
Ako vi možete biti feministica bez članstva u nekoj od organizacija onda i ja mogu biti lovac bez članstva u lovačkom društvu, savezu i ući u šumu s puškom i upucati 3 medvjeda i 4 srdnaća i 5 divljih svinja da imam za prehraniti se.Jer bitno je živjeti su skladu s uvjerenjem, a koji će vam vrag pravilnici, statuti, zakoni kad možete živjeti kako hoćete.
28.07.2014. 00:01
Dubravka:
Onda ćemo se složit da se ne slažemo i dobro.
28.07.2014. 00:11
muško:
Feminizam se ne zalaze za ravnopravnost da se zalaze i ja bih ga podržao on ravnorpravnost koristi kao paravan za privilegije žena i diskiminaciju muškaraca, postoje deseci ženskih privilegija i očitih diskiminacija muškaraca što se pokušava prikazat kao ravnopravnost di je tu ravnopravnost. A šta je najstrašnije uspijeli su ukinutu ustavnom zajamčenu ravnorpravnost svih ljudi pred zakonom, muškarce se tu debelo diskiminirai krši im se osnovna ljudska prava a sve su to upakirli su tkz ravnopravnsot koja to nije nego je to borba za privilegije žena.
28.07.2014. 12:34

Stup srama

Iz drugih medija

AEM