Vijesti

27.08.2013. 17:41:49 - Libela

Sutra i službeno očitovanje

Promijenjen dio zdravstvenog odgoja

Program zdravstvenog odgoja od prvog dana nove školske godine ipak ponovno ulazi u hrvatske škole, makar u nešto izmijenjenoj verziji. Takva promjena implicira kako program zdravstvenog odgoja ipak nije pao samo zbog proceduralnih pogrešaka, nego se interveniralo i u sadržaj istog, iako se isprva tvrdilo kako on nije sporan, prenosi Tportal

Kako je već ranije bilo najavljeno, učenici će nešto kasnije službeno doznati za pornografiju i njene negativne učinke, ali i za masturbaciju. Za razliku od prethodne verzije programa ovdje sada je nešto veći prostor posvećen apstinenciji kao jednom od oblika kontracepcije. Podsjetimo, teme kao što su homoseksualnost prebačene su u srednju školu, čime je iz programa povučena i sporna literatura koju čine uglavnom publikacije CESI-ja i Iskoraka

'Sutra ćemo sve prezentirati. U svakom slučaju, Hrvatska će od jeseni imati zdravstveni odgoj koji će svima u svijetu biti primjer na koji način treba educirati djecu kako bi živjela dulje, zdravije i kvalitetnije', izjavio je ministar Željko Jovanović. 

Iz ministarstva dolaze neslužbene tvrdnje da je unatoč izmjenama u programu ovog predmeta ostalo sve što je pitanje medicinske struke i civilizacijskih dosega. 

Tagovi: djeca, edukacija, hrvatska, lgbt prava, obrazovanje, reprodukrivno zdravlje, seksualna prava, školstvo, spolni odgoj, učenici, željko jovanović

Vezani članci:

Facebook komentari

Prikaži stare komentare (11)

Stari komentari

marijo zivkovic:
Dio ljudi misli da djecu i omladinu treba educirati da su homoseksualne veze jednako vrijedne kao i heteroseksualne. Da li su zaista jednako vrijedne ? Po mom mišljenju neke su manje vrijedne a neke su više vrijedne. Homoseksualne veze su vrednije od heteroseksualnog promiskuitetnog ponašanja, a manje vrijedne od heteroseksualnih odnosa, koji su u kontekstu prave d slobodno i osobno odabrane i odlučivane, doživotne, bezuvjetne, rastuće, nježne, pune poštovanja prema sebi i drugome, ozbiljne i zrele međusobne ljubavio jedne žene i jednog muškarca, i slične takve njihove zajedničke ljubavi i brige prema svoj njihovoj djeci. Kad kažem prava LJUBAV u okviru obitelji, mislim na stav i odluke, kojima si netko kao jedan od glavnih životnih ciljeva izabere stvarne i cjelokupne interese osobe ili osobva koje voli.
Heteroseksualni odnosi u okviru takve ljubavi su sigurno vredniji od homoseksualnih odnmosa, jer se homoseksualnim odnosom i ponašanjem osoba odriče majznačajnog stvaralaštva dostupnog čovjeku, a to je roditeljstvo.
28.08.2013. 13:01
ups:
upravo zato ste vi vasu kcer tako lijepo odgojili da sada pokusava zivot posvetiti tome da drugima oduzme pravo na dostojanstven i jednakopravan zivot. no, to je, valjda u redu jer je heteroseksualna majka.
28.08.2013. 13:43
marijo živković:
Mislim da bi bilo korisno da LIBELA organizira jedan okrugli stol ili debatu tokom koje bi u atmosferi uvažavanja osoba koje imaju različita mišljenja, razmijenili mišljenja i nastojali bolje razumjeti jedni druge.
Ja u pokušajima kontaktiranja s osobama iz LGTB udruga više puta nailazim na situaciju da čim izrazim negativan stav o homoseksualnom ponašanju - ne o osobama, počinje vika, kao od g.Jurčića na susretu s predstavnicama Odbora za ravnopravnost spolova EP ili odgađanjem u nedogled razgovora, na koji se kao pristaje ili na optužbe da se pokušava nekome oduzimati prava, a radi se u stvari o željama ne o pravima.
Činjenica da mi koji imamo nekoliko djece svojim roditeljskim radom osiguravamo našim vršnjacima, koji nemaju djece da primaju penzije, koje osiguravaju naša djeca koja rade.
Dio ljudi, koji nemaju djece su bolesni od trajne neplodnosti, ali dio ostaje bez djece svojom odlukom bilo izborom homoseksualnog ponašanja bilo promiskuitetnim heteroseksualnim životom, koje je po mom mišljenju znatno negativnije ponašanje nego homoseksualno ponašanja. Osobe heteroseksualnog promiskuitetnog ponašanja često postaju roditelji protiv svog plana i želje, djelu djece dadu prekinuti život pobačajem, dio napuste ( muškarci ) a tek dio promjenom srca i ponašanja prihvate i vole uspješnom roditeljskom ljubavlju.
28.08.2013. 17:01
zlatan:
Gospon ŽIVKOVIĆ, definirajte nam što je to homoseksualno ponašanje? Malo nas opismenite. Ako je jedini cilj života rađanje djece, je..š takav život. Odakle Vam saznanje da je homoseksualno ponašanje nečiji izbor? Te da zbog toga nemaju djecu. Da promiskuitetni ljudi nemaju djecu i da roditelji postaju slučajno. Pa je li vidite koju srednjevjekovnu glupost pišete? Izgrađene i odgovorne osobe mogu biti promiskuitetne, ali imati željenu djecu, i ako se znaju štititi od spolno prenosivih bolesti, da se nikada ne zaraze i da ne zaraze druge.
Inače homoseksualnost nije istovjetna promiskuitetu. Postotak homoseksualnih osoba koje su potpuni seksualni apstinenti, jednostavno je prevelik u odnosu na postotak heteroseksualnih apstinenata. Vidim da mislite da nije tako.
Inače najpromiskuitetniji su muškarci koji su oženjeni, koji imaju djecu, žive u "skladnom" braku, za javnost su pravi muževi i očevi, ali imaju tajnu. A tajna je da održavaju veze sa muškarcima, na nekakvim tamnim i smrdljivim mjestima. E takvi su itekako promiskuitetni! Ali bitno je da nakon nedjeljne mise, ručka koji se sastoji od pečene prasetine, kaže ženi: idem sa dečkima na pivo. Ili u Dalmaciji: idem bacit jednu partiju na balote. A on ode sa nepoznatim muškarcem i radi koješta. Hm, bitno je zadovoljiti misiju i društvom zadanu formu. Svetinja braka i potomstva. A šta se krije iza toga u ovom licemjernom malograđanskom i patrijarhalizmom zagađenoj sredini, nije važno!
29.08.2013. 14:03
marijo zivkovic:
Zlatane, puno ste područja spomenuli. Evo mojih reakcija.
Ja razlikujem sklonosti od ponašanja. Sklonost homoseksualnom spolnom odnosu je sklonost. Djelovanje prema takvoj sklonosti je ponašalje-spolni homoseksualni odnos. To je valjda jasno i očito.

Ja još nisam sreo ili čuo za osobu, kojoj je jedini cilj u životu da ima djecu. Ali znam ljude, kojima je to važan dio njihovog života i koji se iskreno trude da svojoj djeci pruže pravu - u prošlom komentaru opisanu roditeljsku ljubav.
I Vi i svih 7 milijardi ljudi sa našeg globusa bi ćeljeli doživljavati od oba svoja roditelja takvu ljubav.
Da ima ljudi, koji glume lijep obitreljski život, a potajice se ponašaju suprotno od kvalitetne obiteljske ljubavi. Međutim ima osoba i muških i ženskih, koje iskreno nastoje svim članovima svoje obitelji pružati ljubav i brigu, kako sam ju opisao u prošlom komentaru. I Vi bi rado takvu ljubav, brigu i poštovanje doživljavali od svih članova Vaše obitelji - roditelja ( svakako ih imate ), djedova i baka, ujaka, stričeva, teta, a i braće i sestara, ako ih imate.
Oni, koji govore u ime LGTB udruga više puta uspoređuju kvalitetne homoseksualne osobe, sa nekvalitetnim heteroseksualnim osobama. Ispravno je uspoređivati najbolje s najboljima i loše sa lošime. Najbolje heteroseksualne osobe, koje ostvaruju kvalitetnu bračnu i roditeljsku ljubav i stvaralaštvo, sigurno su bolje od najboljih homoseksualnih osoba, koje ne ostvaruju roditeljsko stvaralaštvo.
Loše heteroseksualne osobe, su kako sam i u prošlom komentaru iznio gore od loših homoseksualnih osoba. Homoseksualne osobe ne prekidaju život svojoj nerođenoj djeci, a promiskuitetne heteroseksualne osobe to više puta čine. Da pročitam Vašu reakciju.
30.08.2013. 15:50
zlatan:
Kao da prekidanje budućeg života nerođene djece mora uključivati promiskuitet. To ovisi o tome primjenjuje li se ili ne primjenjuje bilo kakva kontracepcija. Pametni ljudi u današnje doba trebaju planirati hoće li i koliko će djece imati. To se zove odgovorno ponašanje. Jer dijete nije krumpir. Dapače, moralni ljudi moraju razmisliti hoće li ili neće imati kućnog ljubimca, jer kada se nabavi neka maca, pa dosadi i baci je na ulicu, to je duboko nemoralno. A kamo tako postupiti sa djecom! Mnoge osobe nisu znali za seks izvan braka, dakle bez promiskuiteta, pa ipak su radili pobačaje. Jadnici nisu planirali.
Glede Vaše tvrdnje da su najbolji homići gori od najboljih heterića. Ma neozbiljno! Kao da nečija vrijednost ovisi o spolnoj privlačnosti. Zaboga kakvim metrom mjerite nečiju vrijednost? Po toj logici više vrijedi jedan krvoločni masovni zločinac, nacistički ministar propagande Goebels. Imao je šestero djece, to valjda znate. A jedan Leonardo da Vinci, genijalac koji je zadužio civilizaciju samo tako, trebao bi po Vašoj logici biti manje vrijedan od krvoloka Goebelsa. Nadam se da znate, ali da Vinci je bio homos. U mladosti je jedva umakao lomači zbog optužbe za homoseksualizam, ipak je bilo 15-to stoljeće.
Pitanje glasi; da li bi Svijet dobio na plusu da su smakli homića da Vincija, te da li bi Svijet izgubio da je netko uspio ucmekati heterića Goebelsa (krvoločnog naci-fašističkog ministra propagande 1933-1945)?
31.08.2013. 00:01
marijo zivkovic:
Cijenjeni Zlatane,
Ja pišem jedno a vi komentirate, kao da sam napisao nešto drugo.Ja sam napisao da je heteroseksualno promiskuitetno ponašanje negativno, i da je više negativno ( ponašanje ) nego homoseksualno ponašanje, a Vi komentirate kao da sam napisao "da prekidanje budućeg života nerođene djece mora uključivati promiskuitet".
Dakako da dio i parova, koji su u stalnom braku prekidaju život nerođene djece, međutim to nije posljedica njihovog ponašanja na spolnom području, kao kod promiskuitetnog ponašanja, nego njihovog negativne odluke da prekinu život neplaniranog djeteta.
Čudi me Vaš ( možda slučajan ) izraz "budućeg života nerođene djece". Nerođena djeca su živa od neodvojivog spajanja malih djelića očevog i majčinog tijela - spermija i jajašca, to jest od začeća.
Činjenica da je i meni i Vama kod začeća određena boja očiju, kose i kože, otisci prstiju, fizionomija i biološki spol. Da je i Vaše i moje srce, koje sada kuca u našim prsima počelo kucati oko tri tjedna nakon začeća, i da odonda raste i radi. Dijete je živo svih devet mjeseci života pod srcem majke.
31.08.2013. 18:09
marijo zivkovic:
U dru8gom dijelu Vašeg teksta Vi pišete kao da ja pišem da je netko bolji ili gori zbog spolne privlačnosti. Ja pišem o stavovima, ponašanju. Stavovi i ponašanje su rezultati odluka - slobodnbe volje, koja je mogla odlučiti i drukčije, a ne o privlačnosti.Očito je da je ostvarivanje roditeljstva uz kvalitetnu bračnu i roditeljsku ljubav, bolje nego se odricati roditeljskog stvaralaštva izabirući i prakticirajući homoseksualno ponašanje. Ženu, koja iskreno i kvalitetno voli svog supruga, oca svoje djece, može privlačiti neki drugi muškarac, međutim ona jest kvalitetna supruga jer ne postupa nepošteno i destruktivno slijedeći tu privlačnost. Mnoge privlače novci, međutim jedni rade da bi ih zaradili, a drugi kradu. Privlačnost nije sama po sebi ni dobra ni loša, loše je kada slijedimo privlačnost destruktivnim ponašanjem. Srdačan pozdrav
31.08.2013. 23:23
zlatan:
Gosp.ŽIVKOVIĆ, unatoč mišljenju da čovjek ima posve slobodnu volju, to uopće nije istina, ma šta tko govorio o tome. Eto kažete da je naša boja očiju, rast, otisci prstiju, itd, određena pri začeću. To nije istina. To je određeno i prije začeća, jer naši roditelji su nama samo prenijeli genetski materijal. Dalje kažete da je promiskuitet nešto jako negativno. A šta je to uopće promiskuitet? Očito da biste htjeli svima propisati strogo monogamno ponašanje. Tu se ne uklapaju ni promiskuitetne osobe, ni homoseksualne, ali zanima me što mislite o asketama? O ljudima koji su možda izabrali apstinenciju od seksa, pa samim tim i od roditeljstva? Nije život i svijet tako pravocrtan i jednostavan kakvog ga fundamentalisti vide. Pustite druge da žive svoj život, i nemojte im trumbetati šta je ispravno a što ne. Uvijek postoje trajne vrijednosti. Kao što je ne mrziti drugoga i drugačijega i prisiljavati ga na tobože ispravni život.
Kažete da je netko izabrao homoseksualnost. Zar je moguće da netko u 21-om stoljeću još uvijek tako razmišlja? Dajte se obrazujte, pročitajte nešto ili još bolje upitajte neku homoseksualnu osobu zašto je privlači vlastiti spol? Neće to znati odgovoriti, jer kao što netko tko je heteroseksualan neće znati odgovoriti zašto ga privlači suprotni spol. Jer to je urođeno, još pri začeću je kako ste rekli određeno hoće li nas privlačiti vlastiti ili suprotni spol.
Vjerujem da ste barem jednom u životu vidjeli na ulici nekog nježnog i feminiziranog mladića. Zar mislite da je on izabrao tako izgledati? Jednako kao što neki robustni mišićavi macan nije zaslužan za svoj izgled, tako i onaj krhki femi tip nije kriv za svoj izgled. Ako to shvatite i prihvatite postati ćete bolji čovjek, borac za istinu i bolji svijet. Tada nećete prosipati fundamentalističke tvrdnje da je netko kriv što je peder i da je manje vrijedan. A da je netko više vrijedan samo zato ako ima potomke.
01.09.2013. 14:42
marijo zivkovic:
Cijenjeni Zlatane,
Vi opet meni pripisujete izjave i stavove, kojih nema ni u molim tekstovima niti u mislima.Gdje sam ja napisao "da je netko više vrijedan samo zato ako ima potomke", kako mi Vi pripisujete. Ja pišem o ponašanju. Sigurno je da je vrijednije voliti i dovoditi u postojanje nove ljude, nego ih svojom odlukom ne dovoditi.

Opet pišući o homoseksualnosti miješate privlačnost i postupanje prema privlačnosti. Da li je homoseksualna privlačnost genetska - od rođenja ili prije rođenja ili je rezultat doživljaja u roditeljskoj obitelji ili socijalnoj ustanovi je jedna stvar, a sasvim je druga stvar postupati prema takvoj privlačnosti.
Slažem se s Vama da su odsutnost mpžnje i odsustvo prisiljavanja na tobože ispravni način života, trajne vrijednosti, a i univerzalne.
Međutim ima i drugih trajnih i univerzalnih vrijednosti. To su također i dosljedna pravednost, poštenje, dobrota, prava ljubav, poštovanje i konstruktivnost prema djeci i drugim članovima obitelji.
Slažem se da ispravan život nije jednostavan, ali je moguć svakome tko ga zaista i trajno želi i upotrebljava prave načine da ga ostvaruje.
Srdačan pozdrav
01.09.2013. 22:09
kosee:
Nisam shvatila, marijo zivkovic - koje je vaše mišljenje o homoseksualnom monogamnom ponašanju? Općenito i u odnosu na npr heteroseksualni brak bez djece?
02.09.2013. 11:48

Stup srama

Iz drugih medija

AEM