Sa stavom

11.10.2013. 09:33:08 - Tea Stipan

Konzervativna Europa

(Ne)politički napadi na ženska reproduktivna prava

Žensko reproduktivno zdravlje i prava oduvijek su bili na udaru konzervativaca, a u posljednje vrijeme napadi su sve češći i glasniji, osobito u Europi. Javljaju se brojne političke opcije koje svojim programom žele ograničiti i onemogućiti ženama da samostalno donose odluke o vlastitom tijelu. Dok je, s jedne strane, društvo u posljednja dva desetljeća znatno napredovalo po pitanju reproduktivnih prava, s druge se strane javljaju glasovi različitih skupina koji religijskim uvjerenjima nastoje opravdati svoje napade na žensko zdravlje.

Jedan od primjera jest European Dignity Watch (EDW) - ultrakonzervativni lobi koji želi utjecati na javne politike i koji se usprotivio Report on Sexual and Reproductive Health and Rights (SRHR), izvješću o kojemu Europski parlament glasuje 22. listopada, a za koji tvrdi da će "opasno umanjiti mogućnost prigovora savjesti". Izvješće naglašava kako svaka žena treba imati pristup uslugama koje brinu o njenom reproduktivnom zdravlju, što uključuje i pravo na siguran, legalan i dostupan pobačaj. Međutim, pripadnici/ce EDW-a očigledno smatraju kako je na njima da odlučuju tko će i kakav pristup takvim uslugama imati, čime svima nameću svoja ekstremna religijska uvjerenja, pod krinkom brige za savjest liječnika/ca koji/e ne žele izvoditi usluge poput pobačaja iz vjerskih ili moralnih razloga.

Istim ciljevima teži i europska građanska inicijativa One of Us, koja upućuje poziv Europskoj komisiji da predloži zakonodavni akt, kojim će se urediti pitanje koje je u nadležnosti zakonodavstva Europske unije. Kako bi u tome uspjela, potrebno je prikupiti potporu najmanje milijun građana/ki EU koji/e dolaze iz najmanje sedam od ukupno 27 država članica. Ono što time žele postići jest onemogućiti financiranje aktivnosti kojima se osigurava zaštita ženskog reproduktivnog zdravlja, jer bi time indirektno onemogućili i financiranje pobačaja. Do kraja 2012. godine takvi napori nisu urodili plodom, no pokazali su kako je opozicija SRHR-u glasnija i bolje koordinirana nego što je dotad bio slučaj, što bi svima, a osobito europskim parlamentarcima/kama, trebao biti znak za uzbunu. Ulaskom u Europsku uniju, i hrvatski konzervativci/ke dobili su priliku dati svoj glas protiv prava na izbor, što će, sudeći po atmosferi koja se pokazala posljednjih mjeseci u našem društvu, nesumnjivo iskoristiti.

Da problem nije u religiji kao takvoj, već u religijskim fanaticima koji se smatraju moralno superiornijima, dokazuje i organizacija Catholics for choice, koja okuplja vjernike i vjernice koji/e ne podliježu svemu što Vatikan propagira, te koji/e se zalažu za slobodu izbora. U časopisu Conscience magazine tumače kako uvjerenja religijskih fanatika dominantnih vjerskih tradicija ne predstavljaju uvjerenja većine religioznih ljudi, koji potpuno podržavaju ženska prava i osnaživanje. Kada bi na taj način razmišljali pripadnici/ce raznih anti-choice inicijativa i organizacija, donošenje odluka na obostrano zadovoljstvo bilo bi znatno lakše.

Tagovi: eu, pobačaj, seksualna i reproduktivna prava, seksualno i reproduktivno zdravlje, zdravlje

Vezani članci:

Facebook komentari

Prikaži stare komentare (10)

Stari komentari

sdf:
ima li otac pravo blokirati pobačaj? jer je dijete njegovo koliko i majčino ima li on kakva reproduktivna prava ili se samo može nadat da mu dijete neće biti ubijeno
14.10.2013. 23:27
reasilvija:
otac se mora potruditi da nađe ženu koja mu želi roditi dijete (koja s njim želi imati dijete), a ne da to bude silom.
15.10.2013. 08:46
kosee:
Dragi/draga sdf, otac tijekom trudnoće pravno ne postoji i nema nikakve obaveze prema djetetu, istom logikom nema niti nikakva prava.
Eventualno bi mogao zahtijevati dokazivanje očinstva što je tijekom trudnoće (posebno u ranim stadijima kad je pobačaj dozvoljen) vrlo komplicirano i skupo. A onda, u slučaju da dokaže očinstvo, možda bi mogao osporavati odluku o pobačaju na sudu.
15.10.2013. 13:33
zlatan:
E moja KOSEE, sada ste stvarno pretjerala! Znači tijekom trudnoće otac pravno ne postoji? Znači li to da je to dijete začeto po "duhu svetome"? Znači nije bilo kopulacije te spajanja spermatozoida i jajne stanice?
Meni izgleda da je uvijek bilo, a danas pogotovo, da ima žena koje na muškarce gledaju samo kao na nužno rasplodno zlo. Osobno znam za homoseksualku koja se "spanđala " sa bogatim muškarcem, rodila dijete, te nakon toga otkantala oca svoga djeteta. I to je neravnopravnost i diskriminacija.
15.10.2013. 17:49
sdf:
reasilvija, mslio sam na sporazumni seks di se desi dijete kojeg kojeg žena ima pravo uništit, i u slučajevima di se dogovorno išlo na dijete žena ima se pravo predomislit i uništit to dijete bez pristanka oca, di je tu ravnopravnost spolova.
15.10.2013. 23:26
reasilvija:
Zlatan,
muškarci imaju spermije, a spermatozoide imaju niži organizmi.
SDF,
podržavam u potpunosti to što si rekao. Po mom mišljenju, upravo zbog mogućnosti trudnoće ljudi bi se trebali odgovornije spolno ponašati, tj. prvo upoznati osobu, a tek onda spavati s njom; stvarno nije u redu prvo napraviti dijete, a onda utvrditi da ste ga napravili sa sebičnom i prevrtljivom osobom.
16.10.2013. 09:20
kosee:
zlatane, nisam JA pretjerala nego je PRAVNO tako. Tijekom trudnoće oca može imenovati majka djeteta ali to se nigdje ne upisuje niti ne vodi kao takvo, zar ne? Ili se može eventualno utvrđivati očinstvo, no i opet se to nigdje ne upisuje.
Nakon poroda, u Hrvatskoj se za oca automatski upisuje muž majke, ili žena imenuje oca koji dijete može priznati ili može osporavati očinstvo.
Ako imate neke druge informacije, slobodno ih iznesite. Do tada, možda da umjesto na mene vičete na pravni sustav? I usput date prijedlog kako da se utvrdi očinstvo u razdoblju zakonski dozvoljenom za pobačaj, a da to ne bude na štetu majke i budućeg djeteta.
Razumijem nepravdu koju vidite ali čini mi se da rješenja nema jer žena uvijek može tvrditi da je otac netko drugi. Dakle ostaje pitanje njenog poštenja i morala hoće li se konzultirati s ocem.

Moje osobno mišljenje je da bi svaka žena u slučaju trudnoće trebala porazgovarati s ocem no da je njena odluka ipak zadnja. Razumijem da su muškarci u nepovoljnom položaju po tom pitanju no trebalo bi biti intiutivno jasno da je žena ta koja treba iznijeti trudnoću, odraditi porod kao i proživjeti sve kasnije posljedice tog stanja i da mora imati pravo donijeti odluku želi li to.
16.10.2013. 10:29
zlatan:
U nekom idealnom svijetu ne bi se trebalo pitati tko je otac, to nam je svima jasno. No, život nije idealan već realan. Uvijek su postojale i postojati će žene koje mogu tvrditi da njeno dijete nije od pravog oca. Isto tako postojali su i postojati će neodgovorni muškarci koji mogu posijati i po nekoliko djece i kazati: nisu moja! Zato i postoji nešto što se zove odgovorno ponašanje, ali i to se uči kroz život. Sva je sreća da takva neodgovorna ponašanja nisu masovna pojava, već rijetka i izolirana.
16.10.2013. 22:16
zlatan:
U nekom idealnom svijetu ne bi se trebalo pitati tko je otac, to nam je svima jasno. No, život nije idealan već realan. Uvijek su postojale i postojati će žene koje mogu tvrditi da njeno dijete nije od pravog oca. Isto tako postojali su i postojati će neodgovorni muškarci koji mogu posijati i po nekoliko djece i kazati: nisu moja! Zato i postoji nešto što se zove odgovorno ponašanje, ali i to se uči kroz život. Sva je sreća da takva neodgovorna ponašanja nisu masovna pojava, već rijetka i izolirana.
16.10.2013. 22:49
Dno:
Živjela ljudska prava za sve, osim za nerođene.
23.10.2013. 10:12

Stup srama

Iz drugih medija

AEM