Sa stavom

29.11.2012. 09:30:39 - Ana Brakus

Zašto to ne bi bio moj medo?

Pomireni s medom

Posljednjih nekoliko dana gotovo svaki moj korak na ulici prati malo drukčiji medo kojeg se, čini se, javno odriče silan broj ljudi – iznad slika malo drukčijeg mede jasno stoji naslov "Ovo nije moj medo".

Općepoznato je da prilikom šetnje misli lete na sve strane, a ako vas stalno prati pogled drukčijeg mede, nije čudno da odjednom iskoči pitanje baš o njemu.  Zašto to ne bi bio moj medo ili altruističnije, zašto to ne bi bio nečiji/naš medo?

Ne mogu se pomiriti s činjenicom da se tog medu odbacuje samo zato što je različit. Nisu sva djetinjstva ni djeca ista, zašto bi medo koji ih kroz to djetinjstvo prati onda bio unificiran?

Uostalom, medo je  tvoj zato što je tu i priča ti šutnjom kad ti se i tako ni na koji drugi način ne razgovara, zato što je hrabriji od tebe u mraku  i kad si malen i kad si velik. Tvoj je medo tvoj i voliš ga kad ima jedno oko manje ili kad mu uho visi o zadnjoj niti konca, zašto ga onda ne bi ti, tvoje dijete ili, na kraju krajeva, dijete u tebi prihvatilo i s dvije noge više i kad ga zovu MedoKentaur.

Ovaj je medo, medo izbora – medo kojeg će izabrati dijete koje je drukčije, roditelj koji  hoće više. Medo je i škola koja te hoće učiti životu koji je takav da ti svaki dan da novu lekciju.  Medo je i život pa uči da se ne pomiriš s trenutnim stanjem, da gledaš korak naprijed, da dopustiš  promjene, da živiš tako da uključuješ i poštuješ razlike.

Zanimljivost različitosti je što nas odlikuje sve. Nisi isti kada si dijete, nisi isti kada si nečiji jednojajčani blizanac, nisi isti kad odrastaš, a ni kad odrasteš.  Ovaj medo koji me prati uokolo poslužio je kao iznimno dobar podsjetnik na tu različitost, na izbor koji svatko može napraviti.

Život u društvu koje uključuje i prihvaća ili u onom koje isključuje  ne dolazi ni iz čega – mi ga biramo.

Biramo ga razbijajući dogme i predrasude koje sakupljamo po putu. Škole nas trebaju učiti drukčije, dapače, trebaju nas odgajati drugačije. Škole nas trebaju učiti da je baš taj i takav medo nečiji i da je to u redu. 

Iako ga se direktno odriču, medin pogled nije tužan, a nogama koji im predstavljaju problem očito korača naprijed, ostavljajući poruge iza sebe i potičući na razmišljanje. Takvog medu zbog toga nije teško voljeti.

Tagovi: diskriminacija, grozd, kampanja, različitost

Vezani članci:

Facebook komentari

Prikaži stare komentare (87)

Stari komentari

marta:
kakva pozitiva! tako treba, pretvoriti nešto što isprva i nije imalo najbolju i najprihvatljiviju poruku u svoj moto i simbol otpora i nade :P




29.11.2012. 12:51
Ugroženi član manjine:
Tak je meni isto, svi me izbjegavaju, šikaniraju, govore da će me prebit i da imam iselit iz svog rodnog gradićagrada. Moram se izjašnjavati da sam nešto što nisam samo da bi im se dodvorio i da me nebi ozljedili. Drago mi je da vidim da ima i drugih ljudi kojima je život direktno ugrožen kao i meni. Da pogađate točno: ja sam Hrvat u Konjicu. Molim vas da ovu poruku ne širite jer bi me komšije mogle naći znaju oni tko je jedini preostali Hrvat u gradu iza rata pa bih mogao imati ozbiljnih problema.
29.11.2012. 13:24
Jovan Željanović:
I oni samo traže mogućnost izbora, netko će izabrati ovakvog medvjeda,netko ono klasičnog. Zašto i njima, u duhu liberalizma, ne bismo dopustili da izaberu program kakav žele?
29.11.2012. 19:57
komentar:
zato što ne mogu izabrati da im djeca neće učiti matematiku. zato što je maloljetnička trudnoća, raširenost spolih bolesti i nedopustiva količina homofobije u hrvatskom društvu javni problem, a ne pitanje na koje odgovor daje samo roditelj, barem ne u državnim školama.
29.11.2012. 20:19
Jovan Željanović::
Matematika je vrlo egzaktna i tu se nema baš što puno birati. Ovdje su u pitanju vrijednosti, ako se članovi ove zajednice zalažu za pravo izbora seksualne orjentacije i ... zašto se i oni ne bi mogli birati ono što se tiče njihovih vrijednosti?
29.11.2012. 20:24
komentar:
pravo izbora seksualne orijentacije? buduci da se seksualna orijentacija bira? dragi gospodine, jedino što je izbor u čitavoj priči oko nečije seksualne orijentacije jest kako ćete na nju reagirati - hoćete li ju prihvatiti ili osuđivati zbog vlastitog neznanja. baš kao matematika.

jedina vrijednost koja je ovdje dovedena u pitanje je sekularizam.

29.11.2012. 20:34
Jovan Željanović:
Biseksialac sam i vi mi ne dozvoljavate da biram kada ću s kim spavati. Jaka ste organizacija za promicanje tolerancije.
Na koji način je ovdje sekularizam doveden u pitanje? Pa nema valjda crkva veze i s ovim?
Svatko treba moći birati bez da bude iz društva isključen zbog svoga odabira!
29.11.2012. 21:41
komentar:
koja sam ja to organizacija? :/ ova rasprava je izgubila i tračke racionalnosti s kojima je započeta. stoga je s moje strane zaključena. ugodna večer.
29.11.2012. 21:44
Lutkica:
Pošto je ovo portal koji zastupa demokraciju, usuđujem se i ja nešto reći. prvo što sam zamijetila jest da je ovo feministički portal ili samo portal kojeg uređuju i pišu samo žene. no, to nije ništa loše. mislim da je važnija kvaliteta nečijeg rada nego spol. good jobs, girls!
po pitanju predmeta koji se uvodi u naše škole i medo koji se tu našao kao sredstvo (skorog) prosvjeda ujedno je i veza kojom suprotna mišljenja stupaju u direktan dijalog. drago mi je što u našoj zemlji ima drugačijih mišljenja i što nismo svi ovce koje jednako bulje u sve što im se servira. no, kao i vi, zastupam pravo demokracije, a to pravo se zasniva na volji većine. ta većina ima pravo odlučivati i provoditi svoju volju, ALI istovremeno, poštivati osnovna ljudska prava SVAKE osobe -mislim na osobe koje spadaju u manjinu. po pitanju spolnog odgoja, problem nije toliko u njemu samome, već u tome što on zadire u roditeljski odgoj i stupove vrijednosti koje roditelj usađuje djetetu. u tu ulogu ovim školskim predmetom zadire i država. ni to ne bi bio problem kad bi roditeljima bilo dopušteno da slobodno ispišu dijete iz predmeta s kojim se oni načelno ne slažu i sustavim vrijednosti koje on provodi. samo je stvar u ukidanju slobode izbora. kad bi se dao izbor, ove buke i glupih polemika ne bi bilo.
30.11.2012. 05:35
tajuska:
ajmo malo prestati gledati djecu kao objekt necijeg odgoja. ajmo na trenutak staviti dijete u fokus. ajmo na trenutak konacno pomisliti kako i dijete ima neka prava. ajd, samo ne trenutak. pa se onda zapitajmo da li dijete ima pravi cuti da postoje homoseksualne osobe? da li dijete ima pravo cuti da konvencije o ljudskim pravima, znanost, medicina, sto god, misli da je homoseksualnost samo jedan od oblika ljudske seksualnosti? i da jedino i iskljucivo religija tome odupire? da li dijete ima pravo cuti da je s njim sve u redu ako je homoseksualno? da li djevojcice imaju pravo cuti da je okej ako jednog dana zele postati automehanicarke, pilotkinje ili vojnikinje? da li dječaci imaju pravo čuti da nasilje nije sastavni dio njihove muškosti i da ne znaci ne i da je plesanje baleta skroz okej? da li uostalom djeca imaju pravo cuti da tamo vani postoji svijet u kojem postoje ljudi koji su drugaciji od njih i imaju drugacije vrijednosti/stavove od njihovih roditelja? da li djeca imaju pravo izabrati vjerovati u druge stvari u odnosu na svoje roditelje?
ajmo prestati razmisljati o djeci kao o roditeljskom vlasnistvu i kao objektu necijeg odgoja. ona imaju svoju glavu, svoja razmisljanja i svoja prava. dio zdravstvenog odgoja koji se bavi seksualnoscu ostvaruje prava djeteta i postoji zbog djece. ne zbog njihovih roditelja. roditelji nemaju pravo uskratiti svom djetetu informacije. i zato ne mogu birati hoce li slusati zdravstveni odgoj ili nece. uostalom, nakon sto dijete odslusa tih 2 puta po 45 minuta godisnje o seksualnosti (a to je otprilike zastupljenost modula spol, rod, seksualnost u okviru zdravstvenog odgoja) neka budu face, i sjednu sa svojim djetetom i kazu mu sto oni misle o tome.

i ako bas hocete. mislim da nema gay osobe koja nije odrasla u heteroseksualnoj obitelji koja mu/joj je prenosila svoje "vrijednosti".
30.11.2012. 08:25
ivančica:
Zatucano je razmišljanje, zaista ga moram tako opisati koje misli da crkva uči djevojčice da ne smiju jednog dana biti automehaničarke ili pilotkinje, zatucano je razmišljanje da ovaj pokret smatra da se muškost pokazuje agresijom. Ja nisam imala zdravstveni odgoj u školi pa vjerovali ili ne nekako sam saznala da postoje homoseksualci ( kako mi je samo to uspjelo) A oni koji vrijedjaju takve ljude i koji im prijete, tuku ih i slične stvari rade sigurno ali sasvim sigurno nisu ljudi iz crkve a ni mladi koji lijepe te plakate! Jer ovi su mladi puni ljubavi prema svima! Tko tako ne razmišlja taj ima zatucano mišljenje i posve je neprikladno crkvu i takve organizacije nazivati zatucanima i staromodnima!
30.11.2012. 10:54
Sadir:
Pa ovdje niko nikoga ne diskriminira, ako im ne odgovara ova medved neka imaju svoga. Što me briga kakvog će medvjeda dok ja imam svoh medvjeda kentaura.
Ja bi im dao pravo da izaberu što hoće...
30.11.2012. 17:23
civilofil:
ljudi morate konacno uvaziti ovu cinjenicu: nitko nije za ukidanje zdravstvenog odgoja, vec za pravo na izbor. a oba zdravstvena odgoja moraju imati isti nastavni sadržaj i odgovarati na oba pitanja. pitanje je samo koji vrijednosni okvir ce im dati u modulu o spolnosti. i tu ustav jamci pravo izbora!
30.11.2012. 17:24
logicar:
dobro, stvarno ne kuzim sta imate protiv ove akcije?!?! ljudi prosvjeduju jer traze PRAVO IZBORA na nesto sto ce njihova djeca ili braca i sestre slusat! pa ko bi od vas poslao svog klinca da slusa nesto sto se kosi s vasim stajalistem u vezi tako vaznih stvari?!?!
30.11.2012. 17:24
majkaznanja:
doista, sto nama smeta ako si oni odaberu sto im je po volji?
30.11.2012. 17:24
pročojs:
Ako pederi mogu slobodno hodati da im nitko ništa ne može, zašto i ja ne smijem odabrati ono što mislim da je dobro za moje djete?
30.11.2012. 17:29
Majka:
Homoseksualci ne rađaju djecu, niti će ikada, niti ostavljaju potomstvo. Što njih briga kako će odgajati našu djecu?
30.11.2012. 17:33
naprosto izbor:
trazimo pravo na izbor. dragi portale o demokraciji, ako se niste samo usminkali tim pojom, podrzat cete pravo na izbor. svakoga, podjednako.
30.11.2012. 17:34
ugroženi član većine:
a sto je samnom? ja sam sasvim normalan pa me čudno gledaju vase oči draga ana
30.11.2012. 17:35
bananko:
Pa neka odluče, pa i to je pravo izbora! Ali ovdje u ovom slučaju nema nitko pravo izbora, već se zdrastveni odgoj u škole uvodi nasilno, protuustavno. Do sada je uglavnom ovakav program koji se uvađa u škole gubio na svim debatama i tribinama, kojih zapravo skoro nije ni bilo..ali kada ih je i je bilo, uvijek je gubio. Program GROZDA bio je puno argumentiraniji i znanstveniji i roditelji su uglavnom birali takav program! I mnogi ne shvaćaju da te udruge koje su pokrenule ovu akciju uopće nisu protiv zdravstvenog (spolnog) odgoja, već su za to, i dugo vremena se zalažu da se to napokon uvede u škole, ali ne ovakvim obrnutim i nasilničkim slijedom!
30.11.2012. 17:52
Znanost=Vrijedn osti:
U programu se nečije vrijednosti prodaju ko fol neka znanost... Znanost je onda da i Bog postoji...
30.11.2012. 17:52
Karmela:
Ne znam čemu navala s komentarima pošto nikome tko redovito čita Libelu nećete promijeniti mišljenje.
30.11.2012. 17:56
Znanost=Vrijedn osti:
U programu se nečije vrijednosti prodaju ko fol neka znanost... Znanost je onda da i Bog postoji...
30.11.2012. 18:00
bananko:
Je li znanost da postoji misao? Ja je nikad nisam vidio pa mogu tvrditi da ne postoji. I to je moj izbor da tako tvrdim. A ne znam zbog čega gore navodiš Božje postojanje ili nepostojanje, tebi očito smeta to što neka inicijativa dolazi od vjernika, a ne da li je nešto argument, znanost ili vrijednost. Ovdje se radi o školskom programu i pravu izbora, demokratskom društvu i sprovođenju demokracije!
30.11.2012. 18:04
Majka:
Pa naravno da neće, kad su zatucani i nežele niti promislit o onome što govorimo.
I onda su kao vjernici nazadni, zatucani, konzervativni...
30.11.2012. 18:05
nuša:
Zar nije svakom dano na volju i izbor?











30.11.2012. 18:11
bananko:
U ovom slučaju kod uvođenja zdravstvenog odgoja na žalost nije.
30.11.2012. 18:13
Majka:
Ma nemoj, kad su u pitanju pederi, lezbe, i ostali "drugačiji" onda svi imaju pravo na izbor. A kad su u pitanju naša djeca onda nema izbora- KRASNO
30.11.2012. 18:17
anti-enter-kret en:
ja vidim da ste vi svi zatucani do bola, nitko nije spreman dnomralno poslušat drugu stranu nego sudite rema hrpi stereotipa koje imate u glavi od drugima!!! činjenica je da je vlada cijeli program ugurala nabrzaka i da nema tih svih udruga grozda, nepomirenih i sličnih vjerojatno nebi ni čuli da se uvodi išta slično!! sama ta činjenica da oni to na TAKAV način pokušavaju uvest u meni budi sumnju prema tom programu!!!!! ali pričekat ću da čujem šta ti nepomireni i takvi imaju protiv progama da donesem svoj sud, a neću ko većina vas idiota vamo donosit svoj zaključak a da pojma nemam ni ko ni kako priča!

a ti s enterima, lakše malo!! :p ako si probao posla poruku moraš kliknut na pošalji, a ne stiskat enter, nije ti ovo facebook chat ;)) al hvala na nadahnuću za ime :)
30.11.2012. 18:18
djevojka od milijun dolara:
ja bih se složila sa ovim anti-enter-kretenom! čovjek se čini kao da zna razmišljat svojom glavom ;) i samo za njega :*










:*
30.11.2012. 18:22
naprosto izbor:
Karmela, primjetila si - koliko god entera pritisnes uvijek ti se objavi isti tekst. Slicnim procesom u glavama autora na Libeli i slicnih "demokracija", koliko god bilo pokusaja da se rasprava dovede do pravih pitanja, dobiva se isti ignor cinjenica. Nema nitko namjeru nikoga mijenjati, već raspravljati. No, tesko je to danas. Kuzis, uvijek isti tekst.
30.11.2012. 18:33
bananko:
također mi se sviđa njegovo razmišljanje.
30.11.2012. 18:34
Karmela:
evo u stilu facebook chata: :taking the moral highway:
30.11.2012. 18:43
:
Nije mi jasno što bi vi to točno birali? Birali bi ljudska prava kao krumpire na tržnici?

Svo to koprcanje u blatu tradicijonalizma u kojem nitko nema ništa protiv tih "nekih" pedera i tih "nekih" rodočudovišta, ali oni ipak nisu mi. Svatko tko nije muškarac/hrvat/katolik/zaposlen/neinvalid bi trebao shvatiti tu poziciju drugoga. Gdje je nestala solidarnost? U grupnim klečanjima i nabrajanjima u hladnim mramornim kućama, pred horor prizorom 30godišnjaka razvučenim na dvije daske (inače krajnje populariziran oblik clubbinga još od '91). Zašto se javlja hajka na populaciju koja ima čvrstu i neosporivu znanstvenu podlogu djelovanja već preko 40 godina.

Ne. Nema te znanstvene studije priznate od akademske zajednice da je to i po čemu krivo, nastrano ili bolesno. U čemu je problem da to vaše dijete čuje? E da, problem je u tome što ako vaše dijete možda drugačije sada će mu biti lakše jer neće misliti da je samo. To je to... Običan krik sebičnosti jer želite da vaš sin ne češlja barbikama kosu i ne želite da vam kćer dovede snahu doma, a kamoli da vaša Mirela postane Mario...

Veselje je to, dragi moji, što vi to ni sa zdravstvenim odgojem i baz njega ne možete spriječiti.
30.11.2012. 20:06
nepomiren:
birali bi da moje dijete ne sluša kako je (citiram) - "odlično masturbirati u petom razredu, sve dok ono to radi u wcu", ili kako je sex samo fizička aktivnost te da ako koristi kondome nema šanse da se zarazi svačim ili da zatrudni! sve te stvari NISU istinite i ZNANSTVENO su OPOVRGNUTE!!! pitanje je zašto se uporno nameće libelarna ideologija (kroz popis preporučene literature čiji su autori SVI libelarnog pogleda), a postoji toliko znanstvenika koji o svoj toj tematici progovaraju sa tradicionalnije strane?! da je njihov omjer 50-50 sigurno nebi bilo ovoliko buke, ali NEEE, ama baš svi su libelarnog pogleda!! ALI NI TO NEBI BIO NIKAKAV PROBLEM KAD BI MI IMALI MOGUĆNOST IZABIRANJA DRUGOG PROGRAMA KOJI BI BIO PRIMJERENIJI NAŠOJ KULTURI I NAŠIM VJEROVANJIMA, u kojem bi se o sexu pričalo kao o nečem što uključuje cijelog čovjeka, i tijelo i duh i psihu, u kojem bi dijete bilo naučeno cjelokupnijoj slici o sexu a ne da u tim godinama (kad će dijete prije vjerovat nekom balavcu ili profesoru samo zato jer mu ta informacija osigurava "alibi" za nešto nego roditelju koji mu želi samo najbolje al mu nemože utuvit u glavu da je najčešće ono najbolje ujedno i najteže odabrati i živjeti) sluša hrpu stvari koja ga gura u hedonizam i škodi njegovom razvoju!!

to je sve što mi tražimo!! samo da možemo odabrati koji program će naša djeca slušat kad su ovako važne stvari u pitanju! i iz tog razloga ovaj program je nametanje jedne ideologije, bez obzira čije!!

da je obrnuta situacija (da se uvodi samo npr. grozdov program a ovakav libero-program se ne uvodi) prvi bi podržao roditelje koji žele da njihova djeca o tome slušaju na način koji oni to žele!! e to je demokracija na djelu!!!
30.11.2012. 21:15
ups:
čudi me što su neki od komentatora uspjeli obaviti ovu matematičku operaciju kako bi mogli ostaviti komentar.
30.11.2012. 21:25
Nuša:
Izgleda da je najveći problem danas biti običan/klasičan ''i wanna be so Times New Roman''. Dajte mi da to izaberem,za sestru,za svoju djecu jednoga dana.Izbor! Demokracija je urađena na taj način da svatko ima pravo izbora,oš-neš-Bangladeš! Mora li se sve podrediti tjelesnim užicima/hedonizmu zbog kojeg su grčka i rimska kultura propale,sve se to okrece u krug! Ta Gender revolucija sve više i više napda!! (imaš Google-guglaj paš znat šta je Gender)
Pustite ljude da se bore za ono što žele! Prije par tjedana...sestra.8.razred,dolazi doma i kaže tati
''tata,Monika je rodila,ona ti je sad mama''
''Koja Monika''
''Pa Monika,naša susjeda (djevojčica je završila 1.srednje)
Sestra je tu noc povracala! Možda nema veze sa time,no vrlo vjerovatno ju je potreslo to što je to curica koja se igrala sa njome u pješčaniku,zajedno se učile rolati,voziti biciklo....
Možda bi tu spolni odgoj pomogao...možda ne. Monika nije živjela u stabilnoj obitelji,a zašto?! Jer država,mediji pritišću time da obitelji više i nije važna,da se djete odgaja samo u školama.Nedavno sam pročitala da je i bolest biti vjeran samo jednom partneru(nekavi zanstvenici to tvrde?!?!) Dajte mojim rodteljima pravo da Petra ne ide na zdravstveni odgoj jer je obitelj tu,a onima koji misle da je sve podređeno fizici dajte pravo da djecu šalju na sate zdravstvenoga odgoja!
30.11.2012. 21:57
Nuša:
**Fizici i biologij ''kondom ne štiti srce''
Da je neki za srce nabaviti,neke bi stvari puno manje boljele! Isto nedavno, sestra-8i razred! Profesor je na sat donio Sekspoediju!
Stavio na stol i rekao listajte! I djeca-listala,smijala se,crvenjela se,hihotala,dođe sestra doma i prepričava ''pa kakve su slike bile unutra'' (provokativno pitanje da se vidim reakciju) a ona promjenila dugin spektar boja na licu i kaže ''paaa,znaš ono-ko kad tata prebaci film kad gledam sa njim tv''. Jesu li sva djeca spremna na razgovor/učenja istih stvari u isto vrijeme?! Ne odrastaju i mentalno i emocionalno svi u isti trenutak....Hoce li i na satovima odgoja sramežljivo o tome pričati?! ili ce dječak od 13 godina doc doma i rec ''stara,poslije škole sam rješio 4 butre,sve znam iz knjiga''
5 više 4 je sto
30.11.2012. 22:15
tajuaka:
Ivancice, ja nisam nigdje napisala nista o otome sto crkva uci, s izuzetkom homoseksualnosti. zasto si ti u ovome za djevojcice i djecake pronasla opis crkve, prepustam tebi da o tome razmislis.

pitanje homoseksualnosti nije pitanje vrijednosti niti izbora. vise o tome ovdje: www.libela.org/prozor-u-svijet/2045-godina-kada-je-homoseksualnost-skinuta-s-liste-poremecaja/
dakle to nije bilo jucer.

nadalje, jedino sto stoji je da je program uveden nabrzaka, bez adekvatne razrade, edukacije nastavnika/ca i bez prirucnika. to su greske u koracima koje je mzos napravio, bez sumnje. i mislim da sve ove panike nebi ni bilo da je proces uvodenja zdravstvenog odgoja bio kako treba. jer lako je pricati bedastoce i dizati paniku suocen s nedorecenim. da je mzos imalo pametan napravio bi prezentacije kurikuluma po skolama i sve ovo bi se stisalo u roku mjesec dana i nitko ne bi trubio o izboru.

obitelj je jedna karika u lancu. ali sto kada zakaze kao u slucaju gore spomenute monike. pustiti cemo klinke da ostaju trudne jer su im obitelji zakazale ili cemo kao drustvo nesto uciniti?

djeca imaju pravo na informacije i to nije nesto sto roditelji mogu izabrati. kao sto ne mogu izabrati hoce li im djeca ici u osnovnu skolu ili nece. kao sto ne mogu izabrati hoce li djecu cijepiti ili nece (a oko toga postoje i te kako veliki prijepori i medu samim lijecnicima). ne mogu birati stvari koje su bitne za kvalitetan zivot djeteta. seksualna edukacija sluzi tome da djeca imaju kvalitetan zivot. sto nije bolje da o mastrubaciji porazgovaraju sa strucnom osobom nego da se skupljaju kod nekog doma, skidaju pornjavu s neta i onda imaju kolektivno drkanje? moji svi vrsnjaci su to radili (samo sto su pornjavu tada nabavljali kojekakvim kanalima na videokasetama). zar je to bolji nacin ucenja o vlastitoj seksualnosti?

i nepomireni pricas gluposti. stvarno ne znam otkud vam ideja da ce se to pricati. da citiram jednu nastavnicu iz jedne male selske skole "zar vi stvarno mislite da ce nastavnici, hrvati i hrvatice takve besmislice pricati ucenicima?"
30.11.2012. 22:17
Dario:
Smatram mastrubaciju grijehom. Zbog čega se promovira nešto što se u određenim religijama (vodećoj u RH) smatra grijehom? Nije li to licemjerje? Gdje vam je tu prihvaćanje? Gdje je tu pravo na slobodu? Gdje je tu zdravo razmišljanje s obzirom na vjersko-opredijeljenje?
Dapače, većina judeo-kršćanskih religija koje su praktički jedine na našim prostorima - to ne osporavaju.

Iza ovog programa se krije frustrirana skupina kvazi-moralista koji samo žele silom svoje nazadno razmišljanje gdje se ne osvrću na grijeh postaviti na pijedestal. No to je sve samo ne moralno. Pojam morala upravo se razvio iz diktature religijskog naslijeđa. Čini se da ovdje je bitno sve samo ne moral.

Žalosna šaka jada.
30.11.2012. 23:38
naprosto izbor:
treba vam ponoviti naprosto jos stotine i stotine puta: pitanje je samo prava izbora. nitko ne porice da je zdravstveni odgoj pozeljan i potreban, vec da se mora osigurati pravo izbora. oba ce imati isti program i odgovarati na ista pitanja. roditelji trebaju moci odabrati da li ce im djeca puhati ideoloske lutke na napuhavanje ili nesto sto postuje razvojnu psihologiju i vrijednosne okvire koji su u temeljima zapadne demokracije.
30.11.2012. 23:48
kažiprst:
Ja nekako ne vjerujem, i nikako ne mogu da povjerujem da je onom ministru stalo do djece. Mislim na onog lažljivog ministra koji tako olako "kreše" plaće prosvjetnim djelatnicima, iako se kleo da to nikada neće dati. Nekako, nikako ne mogu da povjerujem da je njemu, takvom liku, uopće važno je li ili nije djeci dobro. I ne vjerujem da mu je uopće toliko stalo do zdravstvenog odgoja. Zapravo, budimo pošteni i realni - ovdje se pod dimnom zavjesom zdravstvenog odgoja (koji je važan i potreban) uvodi loš, loš, loš i preštur spolni odgoj.
Šteta! A toliko toga se u njemu moglo naučiti. dobrih - a ne glupih i blesavih stvari. Samo kad bi se iskreno zvao pravim imenom. Ali, kakav ministar, takvo i ime...
A opet, najtužnije mi je što toliko, nadam se, pametnih ljudi potvrdno arlauču i aplaudiraju nad jednim tako lošim i traljavim promašajem... Tek zato jer je to igrač koji igra protiv Crkve. Jeftino! Ali da je barem bio gol...
01.12.2012. 00:07
tajuska:
i imate prilike uciti djecu na vjeronauku da je mastrubacija grijeh, imate ih pravo uciti doma da je to grijeh, ali dijete ima pravo znati da s medicinskog aspekta je nesto sto neki ljudi rade i da ne ostavlja medicinske posljedice. kao sto vase dijete nece prestati vjerovati u boga i postovati bibliju jer ce u skoli cuti za darwina i teoriju evolucije, tako nece poceti mastrubirati jer ce mu netko reci da je to medicinski neskodljivo ili da dio ljudi u nekom periodu ima potrebu za mastrubacijom. kao sto nece postati gay ako cuje da su neki ljudi gay. to su jednostavno cinjenice.
i po stotinu puta treba ponoviti da dijete ima pravo na informacije i da roditelj nema pravo to ograniciti. stvarno bih voljela cuti koji su to obrazovni ishodi napisani u kurikulumu problematicni iz bilo kojeg vrijednosnog aspekta. svi ishodi su sukladni pozitivnim propisima rh i medicinskim spoznajama i radili su ga strucnjaci koji se bave javnim zdravljem, lijecnici, psiholozi, pedagozi. u cemu to kurikulum ne postuje razvojnu psihologiju i koji su to vrijednosni okviri u temeljima zapadne demokracije? ljudska prava? zabrana diskiriminacije? sto? ako ce oba programa imati isti program i odgovarati na ista pitanja, cemu izbor? jednostavno ne mozete na redovnoj nastavi u skolama govoriti da je homoseksualnost bolest i mastrubiranje grijeh jer ovo prvo nije istina, a ovo drugo je uistinu vrijednosni stav u koji uopce ne želim ulaziti i nitko vam ne brani da tome ucite svoje dijete i prilicno sam sigurna da jedan sat nastave u godini nece tako znacajno prodrmati stajaliste koje ste mu vi kod kuce usadili....ali opet cu ponovidi jer ocito je potrebno, to sto ste roditelj, ne znaci da ste gospodar uma i zivota svog djeteta i da mu imate pravo uskracivati informacije o temeljnim ljudskim pravima i osnovnim medicinskim cinjenicama. a ako se en varam cak u jednom dijelu kurikuluma ima i neka tema o razlicitom pogledu religije na odredena pitanja tako da ce djeca cuti i stajaliste religija (a imaju ih priliku slusati i dva sata svaki tjedan u okviru vjeronauka, sto je ne dvostruka, nego valjda cetverostruka satnica u odnosu na cijeli zdravstveni odgoj i otprilike dvadeset puta vise sati nego ce se godisnje posvetiti seksualnosti).
01.12.2012. 00:15
tajuska:
ministar je ocajan, ali cak i ocajni ljudi povremeno imaju suvislu ideju. iako lose, jako lose odrealiziranu......
01.12.2012. 00:18
Dario:
Citiram vas:
"i imate prilike uciti djecu na vjeronauku da je mastrubacija grijeh, imate ih pravo uciti doma da je to grijeh, ali dijete ima pravo znati da s medicinskog aspekta je nesto sto neki ljudi rade i da ne ostavlja medicinske posljedice"

Moj odgovor:
I za ostale rečenice se potežete za jednim argumentom - informacijom. Jedno je da dijete doista bude SAMO informirano, a drugo je da se tu isto mastrubaciju prikazuje kao MORALNO prihvatljivu. U tome je cijeli problem. U nikakvim informacijama. Informacije su hvalevrijedne - samo je bitno kako ih se prikazuje i što se promovira.
Da program SAMO informira a ne prikazuje nešto kao moralno (ne)ispravno - to bi bila jedna sasvim druga stvar. Ali nije tako. I vi jako dobro znate da tu niste u pravu.
01.12.2012. 00:28
bananko:
Tako je! Malo čitam te komentare i zaključujem da u komentarima vidim mnoge frustrirane likove koji se cijelo vrijeme bore sa svojim nezadovoljstvom što postoje ljudi koji idu u crkvu. Frustrirani likovi koji ne vide o čemu je problem i pišu o svojem vlastitom problemu kojega imaju sa crkvom! Jako puno je vrijeđanja i diskriminiranja vjernika, omalovažavanja, ovih verbalnih koliko želiš! Nisam neki veliki vjernik, ali opet, kad čitam te komentare jednostavno ne mogu ne zaključiti da neki imaju velikih problema sa crkvom i vjerom i da u ovu raspravu nameću svoj vlastiti problem. Ovdje je riječ o zakonu, pravu, uvođenju predmeta koji obvezuje osobu, bila ona vjernik, nevjernik ili agnostik. Radi se o programu. Radi se o odgojnom i obrazovnom sustavu. Radi se o pravu izbora. Radi se o demokraciji.
01.12.2012. 00:28
kažiprst:
01.12.2012. 00:49
tajuska:
Ne znam u kojem dijelu kurikuluma ste vi iscitali da se raspravlja o moralu mastrubacije, a cak da se i raspravlja, ne postoji na ovom svijetu samo religijsko shvacanje morala. Meni se cini da je puno toga izfamtazirano zbog nedostatka prirucnika. Prilicno sam sigurna da niti jedan nastavnik nece reci djeci da trebaju doma mastrubirati, pokazati im kako se to radi i reci da ce od toga imati bolji ten.
Zdravstveni odgoj ne oduzima pravo religiji da govori i moralu i o vrijednostima koje veze uz seksualnost, samo daje djeci sve relevantne informacije. Jer uz svo moraliziranje djeca s seksaju, dobivaju hpv, ostaju trudni pa sve do seksualnog nasilja kojeg su zrtve. U svemu tome moraliziranje ne pomaze puno. i zbog svega toga roditelju ne mogu birati. Demokracija ne znaci da mozete raditi sto hocete. Ove akcije i grozdovo sudjelovanje na izborima jesu demokracija, biranje koja ljudska prava i koje informacije cete nekome uskratiti nisu.
01.12.2012. 06:55
bananko:
Tajuska- daj pojasni mi molim te, koje informacije bi grozd uskratio? A za razliku od toga, koje bi informacije sadašnji program za razliku od grozda uveo? Za koju informaciju bi djeca bila zakinuta??
01.12.2012. 10:54
:
Odlicno mi je kako se raspravlja o masturbaciji. Drago mi je da jos postoje ljudi koji misle da je to moralno upitno.

Čujem da ti i dlake na rukama izađu, a i rep dobiješ.

01.12.2012. 11:14
reasilvija:
Za Tajusku: Crkva ne pobija teoriju evolucije, nego kreacionisti. Kad kažem kreacionisti, mislim na jedan pokret u Americi koji poučava Postanak U DOSLOVNOM TUMAČENJU znanstveni dokaz o postanku svijeta i života te se suprostavljaju zn. istraživanjima koja ne vode u tom smjeru. Molim Vas da, poput mnogih neznalica koji su povijest slušali u SFRJ, a od tad ništa, ne protežete teoriju tih kreacionista na sve kršćane, poglavito ne na katolike. Crkva podržava teoriju evolucije, tumači ju kao dio Božjeg nauma, i to znaju svi koji su išli na vjeronauk. Crkva ne pripada pokretu kreacionista, niti doslovno tumači Postanak.
01.12.2012. 12:58
Dario:
Kažete citiram:
"Ne znam u kojem dijelu kurikuluma ste vi iscitali da se raspravlja o moralu mastrubacije, a cak da se i raspravlja, ne postoji na ovom svijetu samo religijsko shvacanje morala. "

Ne raspravlja se o moralu otvoreno, ali se prikriveno nameće stav da je mastrubacija prihvatljivo stanje ljudskog obnašanja. To i sami znate jer kažete "a cak da se i raspravlja".

A da se ipak radi o svjetonazorskom, a ne potpuno znanstvenom odgoju potvrđujete i riječima "ne postoji na ovom svijetu samo religijsko shvacanje morala" - tu ljudi jako dobro isčitavaju što želite reći time.

Dakle defakto, ne radi se SAMO o znanstvenom pogledu na ljudsku seksualnost, nego se prikriveno nameće sustav uvjerenja. Budući da se nameće sustav uvjerenja, to je na neki način kao i religijsko opredijeljenje - bazira se na MORALNOM UVJERENJU koje se propagira. I tu je problem. Gdje je tu BIRANJE prava na uvjerenje? Isključeno je. Po kojoj osnovi? Po osnovi tih koji su nametnuli svoje uvjerenje, na uvjerenje 90% stanovništa koje je kontra njih. To nije nikakav liberalizam, već zadrti stav pojedinaca koji želi sprovoditi svoju samovolju na osnovu svojeg MORALNOG UVJERENJA, a NE SAMO znanstvenog aspekta.

Ovo svakako treba na referendum, i poprilično sam siguran da bi se za kratko vrijeme skupilo potrebne potpise da se ova tragedija makne čim prije od naše djece.

Nema šutnje..
01.12.2012. 13:21
Ivan:
Svatko ima pravo na svog medu! Ustav RH, čl 64! Izobličeni medo simbolizira odgoj, ne čovjeka! Ako Vam se sviđa takav, uzmite ga, ali ne namećite ga nama!
01.12.2012. 13:29
kažiprst:
Smiješno mi je kako nas pobornici ovog SPOLNOG, ne zdravstvenog, NEGO I SPOLNOG odgoja (koji se, lažljivom duhu lažljivog ministra, lažljivo i zove...), kako nas pobornici ovog SPOLNOG odgoja uvjeravaju kako tih par sati u kojima se govori kako je ok imati pišu i reći ja sam cura - kako je to skoro pa ništa, skoro pa ni malo. A opet, zagrizli su za to malo da ne možeš vjerovat. Kao, ono: daj pustite nam da po djeci i djetinjstu seremo samo malo, pa nije to ništa.

E pa ne može, ni malo. Seri sebi doma koliko hoćeš, djecu ostavi na miru!
01.12.2012. 15:40
Ivan:
Svatko ima pravo na svog medu! Ustav RH, čl 64! Izobličeni medo simbolizira odgoj, ne čovjeka! Ako Vam se sviđa takav, uzmite ga, ali ne namećite ga nama!
01.12.2012. 15:41
?:
preko čega likovi s takvim komentarima dođu do ovog portala? stvarno bi cijenio odgovor. :/
01.12.2012. 15:51
bananko:
Meni nitko ne odgovara na pitanja..ja sam diskriminiran..neka prvo meni netko odgovori, pa onda tebi, ja sam prije postavio pitanje..
01.12.2012. 16:11
golden brown:
Draga Ana Brakus, neka tvoj klinac bira ovakvog medvjeda, spol (jer po novom se i to moze birat) i sve ostalo sa 7 godina, jer tad je uostalom i spreman za takvo biranje, a vjerujem i da ce mu se ovaj medo dopast. Mi ostali samo zelimo da nas klinac bira izmedju ovog tvog medvjeda i TRADICIONALNOG (ili za vas moderne i prosvjecene "ZAOSTALOG") medvjeda. Dakle da nam se tvoj medvjed NE NAMECE kao jedini izbor. Vrijeme da se ovaj liberalni fasizam malo zaustavi!
01.12.2012. 16:17
Meg:
Ja ne idem u crkvu, nisam protiv istospolnih zajednica, nisam protiv kršćana, nisam protiv židova, nisam protiv nikoga dok ovaj drugi uvažava moje mišljenje s dužnim poštovanjem.

Mislim da vi svi zaboravljate jednu stvar - djecu. Ok nek ih se uči neke stvari, ali dajte molim vas zar nije nisko djecu koja još ni pola djetinjstva nisu proživjela podrediti takvom seksutalnom odgoju. Oprostite ali mislim da pornići mastrubacije, seksa bilo kakvih seksualnih zajednica nema pravo imati mjesto u jednom, odnosno bilokojem osnovnoškolskom razredu. Također, smatram da nema tu nikakvoh posla raditi ni pornografski časopisi iz kojih bi ko fol djeca trebala učiti.

Dragi ljudi - svjesni ste i toga da hrvatski profesorski kadar ima puno svojih mana, iskreno imam osjećaj da bi se među predavačima našlo krcato seksualnih prijestupnika i pedofila. Oprostite što ih diskriminiram, ali one rade nažao drugima.
Ma koliko se hrvatska trudila neće uspijeti to srediti kako spada.

I zadnje - stvarno zašto obiteljima isključiti mogućnost izbora. Dali bi vi koji promičete liberalizam poslali svoje dijete u neku katoličku školu u kojoj govore da to nije uredu. Zašto bi dijete iz katoličke obitelji u kojoj cijeli život boravi i uči, trebalo ići na predmet koji se suprotstavlja njihovu vjerovanju? Ako vi niste trebali ići na vjeronauk pošto je izborni (druga stvar ako su vas roditelji silili), zašto oni trebaju ići na taj program?

Nadam se da sam bila jasna i ispričavam se ako sam ikoga uvrijedila napisanim, a stvarno sam se trudila da to izbjegnem.
01.12.2012. 17:31
Majka:
Želimo pravo izbora za svoju djecu!
Tražimo previše?
02.12.2012. 10:36
ups:
da, tražite previše.
02.12.2012. 12:34
:
Postoje četiri argumenta protiv ove ideje "zašto bi moje dijete moralo...".
Prvi je: ne biraju roditelji obrazovanje svoje dijece. Znanstvena zajednica određene discipline određuje što će se učiti; tu se obično radi o znanstvenom konsenzusu sa desetak dvadesetak godina kašnjenja. Ono što nikad ne radimo jest slijedeće: "Tko želi da njegovo dijete vjeruje u astrologiju može odabrati taj program", ili "Ja ne vjerujem da je kralj tomislav postojao, pa ne želim da se moje dijete tako obrazuje". Roditelji, kao ni bilo tko drugi NEMAJU nikakvih prava o kurikulumu, niti bi trebali imati. Povjesničari (hrvatska zajednica, u ovom slučaju, povjesničara) stvaraju program povijesti. Matematičari, lingvisti, itd itd. Nigdje se ne pita roditelje što oni misle o Riječkoj krpici. Niti bi ih se trebalo.

Drugo: uvjerenja i "vrijednosti" su nešto što roditelji mogu itekako dati svojoj djeci. No djeca nisu iste osobe, i nitko nema pravo uskratiti znanje djeci kako bi "osigurali" određene vrijednosti. Koliko god ja volio nogomet, nemam pravo natjerati svoje dijete da voli nogomet tako što ću mu zabraniti da se okuša u drugim sportovima.
Npr., ja sam ateist.Mislim da je to "donekle bitno", i htio bih da moje dijete postane ateist jednog dana. To ne znači, međutim, da kada me pita zašto neki ljudi vjeruju u boga, ja nemam moralnu obavezu objasniti njihov stav na najbolji način koji je vjernicima dostupan (dakle, najbolji argumenti "protivničke" strane), i poticati ga da sam sazna više.
Konačno, škole su iznimno neuspješan projekt u pogledu mijenjanja stavova. Roditelji, i u mnogo većoj mjeri, "društvo prijatelja" je mnogo utjecajnije (valja pogledati, npr., činjenicu da, iako su škole bazirane na znanstvenom kurikulumu, cjelokupno obrazovanje, od osnovne do kraja faksa, rijetko mijenja postojanje pseudoznanstvenih ili neznanstvenih stavova, poput, npr., vjerovanja u duhove). Roditelj prirodno ima mnogo više mogućnosti indoktrinacije svog djeteta nego učitelj.

Treće: ono što se uči u školi nije "pod mus" prihvaćeno. Svatko ima pravo zadržati svoje mišljenje, a posao je škole da ga upozna sa drugim razmišljanjima.

Četvrto. Ne radi se samo o "vrijednostima", pa su svačija jednako vrijedna. Naše vrijednosti (svih ljudi) baziraju se na našim znanjima, dakle, na uvjerenjima o tome kako svijet funkcionira, izgleda, itd. Vjerovanje da je, npr., homoseksualnost bolest, nije "iz vedra neba", nego je bazirano na određenim činjenicama (npr. "tako to ne ide u prirodi", ili "penis i penis? kako bi to uopće moglo funkcionirati?!", ...). Vi ste, kao što sam već napisao, sposobni, i dapače, poticani, da djelite svoje mišljenje i uvjerenja sa svojom djecom, kao što je škola tu da ih upozna sa različitim mišljenjima i stavovima. Škola NE MOŽE nametati stavove, sve da joj je to i posao.
02.12.2012. 12:49
:
S druge strane, bojim se da će ovaj program biti "loš". U smislu; da će pokušati djeci naturiti stav da je homoseksualnost (itd.) "u redu". Jer žele smanjiti količinu nasilja. Što je vrijedan cilj, ali će način vjerojatno biti promašen.
Stav o homoseksualnosti nije nešto što proizlazi "niotkuda", kao što sam napisao, pa je jedini način da se to ostvari taj da se djecu uvjeri u to da homoseksualnost nije bolest. To znači da će im morati biti prezentirani argumenti zašto je to takvo.
To nije način na koje naše školstvo funkcionira: najčešće se radi o tome da se djeci kaže što moraju napisati u testu, i to je to. Šteta.
Daleko od toga da je to neki uspješni program "liberalnog fašizma"; ili šta ti ja znam. To je jednostavno neuspješan pristup.
02.12.2012. 12:53
:
brane <3
02.12.2012. 13:30
Majka:
02.12.2012. 22:39
tajuska:
ovaj dio kako ste ih duzni i skolovati slucajno ili namjerno ne vidite? i sljedeci clanak koji kaze da je osnovno obrazovanje obavezno?
02.12.2012. 22:57
Majka:
Naravno da smo ih dužni školovat, ali škola odgojno-obrazovna ustanova. Misliš li da je odgoj slučajno stavljen prije obrazovanja? Pretoistavljam da ti je draži neodgojeni i bahati doktor znanosti, nego dobro odgojen, nasmijan i pristupačan čistač ulice.
Samo želimo izbor!
03.12.2012. 08:15
Majka:
Homo, bi, trans i ini drugi seksalci onako većinom nemaju djecu, što ih briga kako ćemo mi odgajati svoju? OSim ako cilj nije da budu slični njima!
03.12.2012. 08:17
tajuska:
ne znam zasto podrazumijevate da svi heteroseksualci misle kao vi. ja sam fina, pristojna heteroseksualna majka koja na svoje vjenčanje nije isla s trbuhom do zuba i mislim da moje dijete ima pravo cuti provjerene znanstveno utemeljene informacije o seksualnosti u skoli, i uopce ne mislim da me itko ista oko toga ima pitati jer je to njezino pravo kao osobe. nisam ja njezina vlasnica. naravno da ce doma od mene cuti sto ja mislim o svemu tome i koje su moje vrijednosti, ali duznost je skole da se pobrine da ona te stvari cuje jer ima na to pravo. da svi roditelji obavljaju svoju funkciju odgoja, mozda nam mnogo toga u skolskim kurikulima nebi trebalo....
03.12.2012. 09:07
:
Iako se u selima u africi prakticira izljecenje od aidsa proljevanjem coca-cole po vagini i šamanskim silovanjem to ii dalje znaci da ih to roditelji ne mogu učiti doma.

to je njihovo vjerovanje. i nažalost kao i večina vjerovanja temelji se na utjesi, pozitivnim mislima i potpuno neutemeljenim činjenicama.

Činjenice iznesene u Zdravstvenom programu u 21.st. nisu pitanje polemike. Naravno do prije 50 godina je bilo u redu reći i da je seks sa osobom drugačije boje kože grijeh, a plod te ljubavi abominacija. No znanost i aktivizam su rekli svoje.

Srećom razmišljam dugoročno. Katolibani nikad ne doguraju daleko.
03.12.2012. 10:49
uimedemokracije:
Koliko pratim, ekipa iz Nepomirenih traži samo pravo na izbor. iz priloženog, oni shvaćaju da ne prihvaćaju svi njihove konzervativne stavove, ali se s tim mire i prihvaćaju to, samo traže svoje. Dok vi to ne radite. graja na njih i brisanje ljudi s fejsa (?!) dosad nesvrstana, odsad imaju moj glas, u ime demokratskog društva! :) sekularizacija odvaja državu od Crkve, ali ne vjeru i svjetonazor od pojedinca. Go, mladi! :)
03.12.2012. 18:28
the end:
www.raskrizje.com/index.php/moralietikateologija/1027-rodna-ideologija-nista-vise-od-sarlatanstva
evo na ovom linku vam je objašnjeno sve u vezi rodne ideologije! pogledajte si i film pa vidite ko ima pravo i šta su ZAPRAVO znanstvene činjenice!! nažalost, rijetko tko od vas će se potrudit i provjerit kritički o čemu se priča, nego je dovoljno da se kaže da tako znanost kaže, a ako uz to još vidite i da je Crkva protiv toga, e onda ste sigurni da je to ispravno znanstveno razmišljanje! na vašu žalost, a moju radost, NIKAD nije tako!! proučavao sam hrpu stvari za koje se po medijima govorilo da su "znanstvene" a da je Crkva protiv njih, i u svakoj, ali ama baš svakoj raspravi stav Crkve se slagao sa stavom prave-emprijske znanosti!!
08.12.2012. 15:01
dana:
opla. katolibani poceli i ovdje napadat a ne samo po facebooku i ostalom. izvrcu to pravo na izbor samo tako. jos ce i traziti pravo na izbor da muz tuce zenu jer eto imaju pravo na izbor kako ce zivjeti u obitelji. stalna je opasnost od vracanja unatrag. lukavi su oni, sire dezinformacije pa netko i povjeruje. rodna ideologija-kako su se toga sjetili? al da ne bude samo negativno i ne bi trebalo niti imati veze s pravim katolicima kao krscanima, jos malo o katolicima www.catholicsforchoice.org/ o "The Secret History of Sex, Choice and Catholics".
09.12.2012. 11:58
dana:
da i jos komentar za the end. stav crkve se slagao sa stavom znanosti? ma nemoj, hoces reci da je stav crkve prem ropstvu se promijenio kad je znanost zakljucila da su i robovi ljudi?
09.12.2012. 12:47
the end:
dana, o čemu pričaš ti?! di si ti to molim te vidila da Crkva opravdava muža jer tuče ženu?! jedno je pravo na izbor, a drugo je zloupotreba, odnosno prekoračivanje svojih prava koje zadire u tuđe dobro!! i vlada danas upravo to i radi!! zadire u djetinjstvo mog djeteta i onemogućava mu da se razvija onako kako ja mislim da bi trebalo, nego mu puni glavu svakakvim glupostima koje naziva znanošću, dok su znanstvene činjenice POTPUNO drugačije!!! ako nećeš o rodnoj ideologiji, jel pošteno da dijete čuje kako je ok seksat se okolo bez obzira kako, kada i s kime sve dok ima kondom, a da mu se ne kaže da je na jednom od deset kondoma greška, da kondom ne štiti ni u najmanjoj mjeri od najraširenije spolno prenosive bolesti HPV-a jer se ono prenosi na cijelom području od pupka do koljena i to preko kože te samim time kondom nema nikakvog učinka?!?! jel u redu djetetu prezentirat seks kao fizičku aktivnost, a ono zapravo ima jako duboke psihičke i duhovne posljedice?! je li u redu djetetu govoriti kako je odlično masturbirat sve dok ono to radi u svojoj sobi, a da mu se ne ni napomene da su moguće konkretne psihičke posljedice uzrokovane dugotrajnom masturbacijom (ima puno primjera u kojima muževi govore kako im u glavu tijekom seksa sa svojom suprugom dolaze sve one slike golih teta koje su gledali i na koje su masturbirali kao mladići pa se osjećaju ko da dijele svoju najvažniju intimu ne samo sa svojom ženom nego i sa svakom od tih teta! ili primjeri kad muževi nisu zadovoljni izgledom i izvedbom svoje žene isključivo iz razloga jer su navikli na skroz nerealna, ušminkana i kompjuterski dotjerana ženska tijela i poze i šta sve već ne!) ako ti želiš da tvoje dijete sluša samo jednu stranu priče u kojoj je sve lijepo i bajno samo ako ima kondom na sebi, il ako to radi u svojoj sobi, nitko ti ne brani!! al molim te onda, dopusti meni da se ne igram sa životom svog djeteta i svojih unuka, nego da ih odgojim onako kako vjerujem da najbolje za njihovo dobro, da čuju kompletniju priču u kojoj je lijepo objašnjeno ama baš sve i koja ima potpunog smisla!! e to je pravo na izbor!!!

i preporučam ti, ako voliš svoju djecu (siguran sam da ih voliš) ili ako ih planiraš jednog dana imat (siguran sam da ćeš ih volit), istraži sama o čemu se točno priča u ovakvom kurikulumu, prouči malo preporučenu literaturu i razmisli ima li to sve šta oni pričaju imalo smisla!! ako ćeš se i dalje slagati sa svime šta oni tim spolnim odgojem promoviraju, slobodno pošalji svoje dijete na takav spolni odgoj!! samo se iskreno nadam da mu to neće otežat ili ne daj Bože upropastit život!
09.12.2012. 19:26
tajuska:
a kaj žene koje su matrubirale u mladosti vide tijekom seksa? i koliko mastrubacija utjece na njihovo zadovoljstvo muzevim preformasama?
09.12.2012. 22:12
Dario:
"izvrcu to pravo na izbor samo tako" - Jovanović izvrće pravo na izbor ako 90% katolika nasilno mora obržavati zakon kojeg je očito sam vrag lukavo samo postavio, bez pitanja, bez referenduma. E to se naziva liberalni fašizam.

Kao pravo izbora kažeš, a tebe tko šljivi u biti. Tko je pitao roditelje? Marš. Licemjeri bez obraza Jovanović i njegovi istomišljenici koji tek sad pokazuju svoje lice koliki su jadnici zapravo. Ovo inače piše jedan lijevo orijentirani čovjek.
09.12.2012. 22:54
the end:
neznam provjerene informacije sta se tice zena, al vjerojatno je nesto slicno! spolni čin nije stvoren kako bi osoba (bila muško bila žensko) dobila par sekundi zadovoljstva, nego mora biti usmjeren na nešto više (izraz ljubavi i prokreaciju), tako da vjerujem da svaka zloupotreba spolnog čina (a tako i masturbacija jer nije usmjerena ni na šta drugo osim na trenutno zadovoljstvo samog sebe) ostavlja neke posljedice koje će se kad tad očitovati! ljudi općenito previše zanemaruju psihičku i duhovnu stranu čovjeka i nisu svjesni da zapravo svaki njihov potez danas utječe na to kakvi će biti ili kako će se osjećati u budućnosti!
10.12.2012. 01:31
blixen:
Molim THE END ako je moguće podijeli kompletnu lijepo ispričanu priču, kako ju je ispričala svojoj djeci i unucima! Jako sam znatiželjna, dal je po priči preljev od čokolade ili jagoda! Joj od čokolade nije jer je crna, a nije niti od jagode jer je crvena, sigurno je šećerna ocaklina bijela poput snijega!
10.12.2012. 21:28
the end:
ti se zamaraj bojama kad ti je već tolko stalo do njih, meni je važna samo istina!
10.12.2012. 23:41
Blixen:
Pa poučite nas istini, inače odgajanje djece je prepuno obojanih priča, a Vas očito nisu poučili da se nepoznatoj osobi za koju čak neznate ni koje je starosne dobi ne obraća sa TI, stvar odgoja i kulture. S obzirom da pišete u kasne sate pretpostavljam da još nemate djecu a kamoli unuke, i gledajući svu tu paradu s medvjedićima moram primjetiti da su najglasniji upravo takvi. Malo je smješno da osamnaestogodišnjaci govore "NEĆE NAŠA DJECA SLUŠATI TAKAV NEPOĆUDAN PREDMET"!
11.12.2012. 08:19
Blixen:
Što je ISTINA? Svatko od nas ima svoju istinu, lopovi, silovatelji, nasilnici, ubojice svoju, žrtve svoju, mediji svoju, a licimjeri svoju! Dali je istina da žene imaju mensturaciju, bolan porod i klimakterij jer je Eva nagovorila Adama da uberu i pojedu zabranjenu jabuku? Da li je istina da silovana djevojka nema pravo na pobačaj ako je prilikom silovanja ostala trudna, jer je u njoj Božji dar? Da li je istina da je masturbacija grijeh, pa je bolje da seksualno isfrustrirani dripac siluje djevojku štapnim mikserom? Da li je istina da pretučena žena nema pravo otići od zlostavljača jer brak sveti sakrament? Istina je da ljudi zloupotrebljavljaju vjeru od pamtivijeka za vlastite ciljeve. I ratovi se vode u ime Boga! Bog nam je dao mozak da s njim mislimo za vrijeme ovozemaljskog života, a kad dođe vrijeme za odlazak pred njim ćemo pravdati svoj život i postupke!
Imam već podosta godina i životnog iskustva pa si dozvoljavam reći da ako imaš dijete nije dovoljno samo ga voljeti, treba s djetetom pričati biti iskren i ne gurati pod tepih razgovore koji mogu biti neugodni, na taj način djete će više vjerovati roditelju nego internetu, novinama itd. Djete mora znati da u svakoj situaciji može računati na svoje roditelje, a roditelj prije svega nesmije biti licimjeran!
A što se tiče školskog programa i kad su moja djeca išla u školu nije mi se dopalo puno toga što su učili o povijesti, lektira koju su morali čitati itd., ali sam njim u vlastitom domu moglu ponuditi i svoja razmišljanja, odvesti ih u kazalište, na koncert, kupiti knjigu koja nije bila na popisu lektire, pogledati s njim poučan film, slušati glazbu.
E pa dragi Grozdovi i ostali pustite medvjediće i umjesto hodanja po sladunjavim skupovima, eksponiranja u medijima počnite u dobroj vjeri odgajati svoju djecu i sigurno vam zdrastveni odgoj u školama neće ugroziti niti upropastiti djetinjstvo vašoj djeci!
11.12.2012. 11:18
dana:
ovaj the end ocito izrazava jedan tipicni muskocentristicki pristup zivotu pa tako i masturbaciji i ostalom. kao osoba s podosta iskustva a i odgoja djece, mogu reci da moje objasnjenje o seksualnosti i upoznavanje s kondomom niej nista ubrzalo seksualni zivot djeteta, dapace bas su kasno krenuli u to. prikazujete jednu stranu price i to krivu jer niste sami proucili dobro predlozeni program. otkud ideja da ce se propagirati pornografija? pa to ni lud ne bi predlozio nikakvim programom. to samo pokazuje kolicinu paranoje koju furate i koju pokusavate rasiriti naokolo. svatko tko ima malo interesa moze i sam to prouciti, a svatko tko je odgajao djecu ili ce tek imati priliku sam ce vidjeti sto tu pomaze sto ne. ostaviti djecu bez informacija ili s krivim informacijama je uksraćivanje djeci njihovih prava-kako god vi to orpavdavali. i kojim god sredstvima se borili da to ne udje u skole, ima dovoljno informacija na internetu, na kioscima pa ce i vasa djeca doci do toga samo im nece imati tko objasniti.
11.12.2012. 11:52
dana:
da dodam,s jecam se kad mi je dijete doslo iz skole i pokazalo knjigu iz biologije gdje je ucilo o kravljim sisama i ostalom takve detalje, iza toga odmah poglavlje o muškarcu i ženi i reproduktivnim organima, toliko ga je to malo zanimalo tada a i taj kontekst je bio cisto bioloski i nije davao odgovore ni na kakva pitanja. tako da ne vidim zasto bi skodilo dati vise informacije upravo povezano s drugim temama koja djecu i mlade prije ili kasnije zanimaju. zasto je to u skoli? jedno od odgovoroa moze biti zato jer roditelji danas nemaju vremena a mozda niti zivaca objasnjavati djeci vise i odgajati ih. neki to cine no neki ne i to je cinjenica. zato je potrebno da bar ovaj minimum informacija dobiju bar u tih (samo) nekoliko sati upravo u skoli. ovo je sekularna drzava. kad vam ne pase a vi kazite djeci doma da to nije istina, ako bas morate. pa se nosite s time. i vidjet cemo onda jel vas 90% u vezi s ovim pitanjem. od tolkih katolika crkve su poluprazne. a niti to nije mjerilo jer pravi katolik i vjernik ne mora biti formalist i nema valjda toliko zloce kao ovi iza ove kampanje.
11.12.2012. 12:01
the end:
blixen prva nisi persirala ( iz tvog komentara -"ako je moguće podijeLI") pa sam i ja nastavio u takvom tonu. iskreno, to mi ovako preko ekrana ama baš ništa ne znači, bitan mi je sadržaj a ne forma ili izgled.
odlično zaključeno, nisam još otac nego sam mladić! mladić koji za nekih 5,6 godina namjerava osnovat obitelj i odgajat djecu onako kako ja mislim da je najispravnije! ako je tebi smiješno što se ja već danas brinem za ono što će najvjerojatnije i moje dijete za nekih 10ak godina slušat, onda će ti možda biti razumljivije ako kažem da to radim i zbog svog brata koji ide u sedmi razred! i zbog svojih rođaka i rodica! i zbog braća i sestara svojih prijatelja! i zbog sve one djece čiji roditelji ne žele da oni to slušaju! ako mislite da nije na meni da se borim za njihova prava, onda smo jednostavno različiti ljudi!! ja se borim za svačije dobro bez obzira imao ja ikakve veze s njim i to na načine na koje to mogu, a ne samo za dobro onog koji je u najbližoj krvnoj vezi samnom ili šta ja znam kome već dajete za pravo da se bori za bilo šta! oprostite mi što mi je stalo do drugih ako vas to tolko smeta!!!

istina je da ja vjerujem da je spolni čin sveta stvar, isto tako vjeruju i moji roditelji koji su me tako odgojili! istina je da ja imam pravo svoje dijete odgajat (ili ako oćete vremenski bliži primjer - moji roditelji imaju pravo mog mlađeg brata odgajat) tako da i on vjeruje da je spolni čin svetinja i slika Božja!! istina je da nitko od nas NIJE protiv uvođenja zdravstvenog, a samim time i spolnog odgoja u škole sve dok on govori o spolnom činu onako kako ja (ili moji roditelji) želimo da se priča mojoj djeci (ili mome bratu)!! istina je da ja duboko vjerujem da je potrebno uvest spolni odgoj u škole, ali neki koji neće PREODGAJAT djecu, nego neki koji će ići u onom smjeru kakav roditelji žele. vi ćete reć, a to i ovi koji su ga pisali stalno govore, da ovaj kurikulum daje samo znanstvene činjenice i da ne nosi nikakve vrijednosti sa sobom te da se taj dio u dijete treba usadit kroz razgovor s roditeljima ili na vjernauku ili di god. to nije istina!! vi ste možda malo prestari da se još sjećate kako ste razmišljali dok ste bili u tim srednjoškolskim godinama, ali ja nisam i dobro se sjećam kako je funkcionirao sistem u mojoj glavi, a vidim da je posve jednako i kod današnjih mladih! roditelji su meni uporno govorili sve ove stavove o seksualnosti koje ja danas iskreno vjerujem i prema kojima pokušavam živjeti! na vjeronauku sam stalno slušao još jednom te iste priče! jesam li ja tad ikome od njih vjerovao?! NISAM!!!! nisam jer je meni u glavi bilo samo da se ja što bolje zabavim i čim sam ja na televiziji u nekoj glupoj teen-seriji čuo kako je seks sasvim normalna stvar ako nitko nije prisiljen na njega, to je bilo to, u tom trenutku sam imao TOČNO TAKAV stav o seksu!! i bio sam ponosan na sebe jer sam ja kao prava muškarčina i frajerčina imao vlastiti stav o seksu do kojeg sam došao "dubokim i dugotrajnim razmišljanjem"! ako se meni (koji stvarno volim svoje roditelje i koji sam UVIJEK imao odlične odnose s njima i o svemu smo mogli razgovarat, a nije slučaj da sam bio neki povodljivi balavac nego sam u većini stvari uvijek dobro razmislio prije nego bi se upustio u nešto, al ovo je bilo jednostavno PREPRIVLAČNO za mene tada) dogodio tako velik preokret u glavi u vezi tako važne stvari, zamislite sad šta će se događat u glavama moje djece (il mog brata) kad oni takve stvari budu čuli od PROFESORA, UČITELJA ili koga već!!!! Bogu hvala, ubrzo sam počeo malo više istraživat zašto Crkva govori o seksu kako govori i slušao sam Teologiju tijela i shvatio zašto su moji roditelji meni tako govorili! to je bilo dovoljno brzo da u međuvremenu nisam imao priliku "riješit" neku žensku jer da jesam, pitanje je di bi ja danas bio uzevši u obzir da bi se to meni vjerojatno tolko svidilo da bi mi pomutilo razum i meni nebi palo na pamet nikad više pokušat se suzdržavat a kamoli istraživat nešto o tome sve dok pretpostavljam nebi pao u neku žešću depresiju uzrokovanu time što bi ja tjedno mijenjao bar dvi tri ženske! mene je iskreno strah da moja djeca (ili moj brat) neće bit te sreće te da će upast u tu "seks-zamku" iz koje se neće znat izvuć a da mene (ili moje roditelje) neće nit probat poslušat jer "šta mu mi imamo prilazit sa tim srednjovjekovnim stajalištima"!

glavne "znanstvene" činjenice koje mi smetaju u ovom zdravstvenom programu su: prikazivanje seksa kao čisto fizičke aktivnosti, prikazivanje masturbacije kao odlične stvari koja ne nosi nikakve posljedice, propagiranje kontracepcijskih sredstava bez da se dovoljno jasno da do znanja njihova štetnost (primjer pilule koja je jedan od glavnih uzročnika poraslog broja neplodnih parova!!) i rodno-spolna ideologija!

u grozdovom programu se priča i o kondomima, naglašava se njihova važnost ako se stupa u seks s nepoznatom osobom ali se ljude ne svodi na životinje koji nemogu kontrolirat svoje strasti, nego im se i kaže kakve psihičke posljedice nosi takav promiskuitetni život! pa koji program je onda potpuniji?!?!

i ja stvarno ne vidim gdje vi vidite problem u našem stavu?!!? mi samo želimo da odgajamo svoju djecu na način koji smatramo najboljim i na način na koji će oni postat zreli, društveno korisni ljudi! ako smatramo da je ovaj program ne takav da nam ne pomaže, nego upravo suprotno, otežava nama odgoj djece a njima normalan razvoj, onda mislim da imamo pravo tražit DRUGAČIJI, DODATNI SPOLNI ODGOJ!!! vi imate pravo odabrati ovaj i u vaš odgoj nitko od nas ne ulazi!!
12.12.2012. 01:04
tajuska:
dragi moj, ne znam gdje ti zivis kad mislis da se tjedno mogu mjenjati dve tri zenske...
i sad cu opet reci, iako vidim da to nema nekog smisla. djeca imaju pravo na informacije, a sukladno vrijednosnom odgoju koji dobivaju kod kuce te ce informacije jednako tako vrednovati. ako ti i tvoji roditelji ili bilo koji roditelji na ovom svijetu obave taj posao kod kuce kako spada nikakva informacija nece tome nauditi. sva djeca su u otporu svojim roditeljima u nekom trenu, i kad oni imaju liberalna i konzervativna stajalista. to neces izbjeci. i zbog pokusaja da to izbjegnes nemas pravo uskratiti djetetu informaciju da je mastrubacije nesto sto postoji i da od toga nece oslijepiti.
a to da promiskuitetni zivot, mastrubacija, homoseksualnost i ostalo ostavljaju psihicke posljedice su gluposti. psihicke posljedice ostavlja ako nesto radis pod prisilom ili iz neznanja ili ako se zbog toga sto te netko uvjerava da si bolestan osjecas lose ili se sramis.
lijepo da si ti nasao svoj put, a mogao si ga pronaci jer su ti bile dostupne razlicite informacije. a dok si se trazio, nadam se da si koristio kondom. i to je poanta cijele price. informacija, a ne indoktrinacija.
12.12.2012. 11:21
Blixen:
Hvala na pitanju, ali memorija mi je još uvijek fantastična!
U dijelu programa koji se odnosi na kontracepciju navode se prednosti i nedostaci tzv. pilule sa zdrastvenog aspekta za zdravlje žene. Znači djevojka ili žena imaju mogućnost informiranja što je za njihovo zdravlje najbolje. Ako žele apstinirati do braka imaju informaciju, ali im kontracepcija NETREBA! Nitko ju neće nagovarati a kamoli siliti da troši pilule ili da nekekvom klipanu bude druga ili trća ženska u tjednu, dapače naučiti će razlikovati zlostavljanje vlastite seksualnosti. Inače za informaciju: ima jako puno mladih djevojaka sa sindromom policističnih jajnika, ako se bolest ne lječi dolazi do neplodnosti, u većini slučajeva oralno kontracepcijsko sredstvo se korisi kao terapija u lječenju! Žene u klimakteriju mogu uzimati zamjensku hormonalnu terapiju ili izabrati fitoterapiju ili neku drugu alternativu, ali ako neznaju sve prednosti i nedostatke mogu se odlučiti za pet do deset godina navala vrućina, nesanica, depresije i mogućnost dobivanja osteoporoze, te srčanokrvožilnih bolesti!
Eto, radi se o dobivanju relevantnih informacija koje ti mogu pomoći, a vi zapeli za masturbaciju ko da se o njoj uči 12 godina svaki dan po 10 sati teorije i 6 sati prakse!
12.12.2012. 11:57

Stup srama

Iz drugih medija

AEM