Prozor u svijet

25.12.2013. 10:33:37 (economist.com)

Rat s gej populacijom

Neobi鑞i partneri

Ameri鑛i kr规anski fanatici ponovno se bore protiv gej prava – i to u inozemstvu.

Moglo bi se 鑙niti da se radi samo o slu鑑jnosti. Usporedno s porastom gej prava na Zapadu – Francuska i Novi Zeland me饀 posljednjim su dr綼vama koje su legalizirale istospolne brakove – homofobija je u porastu u drugim dijelovima svijeta. No, ti naizgled suprotstavljeni trendovi mogli bi biti povezani. Ameri鑛i konzervativni kr规ani i kr规anke svoj kri綼rski pohod prebacuju u inozemstvo.

Sudac u Massachusettsu bavio se neobi鑞im slu鑑jem u sredi箃u kojeg se nalazi tvrdnja Sexual Minorities Ugande (SMUG), skupine za gej prava, protiv Scotta Livelyja, propovjednika i ko-autora knjige "The Pink Swastika" (Ru緄鑑sta svastika), u kojoj autori tvrde da je gej zajednica pomagala i podupirala nacizam. Gospodin Lively posjetio je Ugandu 2009. godine, gdje se susreo s politi鑑rima, pojavljivao se na televiziji i dijelio svoje teorije o regrutaciji mladih od strane homoseksualaca.

Ubrzo nakon toga, 鑜an Parlamenta iz Ugande predstavio je parlamentarni dokument koji bi postoje鎒 kazne za 'homoseksualno pona筧nje' dodatno poo箃rio; izme饀 ostalih drasti鑞ih mjera, predlo緄o je i smrtnu kaznu za 'pogor筧nu' homoseksualnost. Usred eksplozije anti-gej pokreta i naslova u novinama poput "Objesite ih, krenuli su po na箄 djecu", gej aktivist je ubijen. SMUG tvrdi da je, u toj prilici i prije toga, gospodin Lively sudjelovao u zavjeri za progon homoseksualaca u Ugandi. On, s druge strane, ka緀 da je savjetovao terapiju i prevenciju, ne o箃re kazne.

Ova je epizoda dio ve鎒 kampanje. Ostali propovjednici, poput Loua Englea, fundamentalisti鑛og pastora u crkvi u Kanzasu, tako餰r su bili u Ugandi. Dokumentarac "God Loves Uganda" (Bog voli Ugandu) pokazuje koordinaciju izme饀 posjetitelja, tamo筺jih misionara i sve鎒nika u Ugandi, 筴olovanih u Americi. Ogranak American Centre for Law and Justice (ACLJ), skupine osnovane od strane Pata Robertsona, u Keniji i Zimbabveu odbio je uvesti promjene u korist gej populacije u svoj ustav.

U Africi, propangadisti su usvojili jezik anti-kolonijalizma, prikazuju鎖 gej prava i samu homoseksualnost kao zapadna nametanja. Oponenti, pak, tvrde da je sama kriminalizacija gej seksa velikim dijelom naslje餰 carstva. No, retorika i taktike su fleksibilne. Amerikanci 鎒 rado, ako je potrebno, sura餴vati s katolicima/kinjama i ortodoksnim vjernicima/cama, koji/e se jedva broje kao kr规ani/ke u o鑙ma ekstremnih protestanata/kinja. Islamisti su tako餰r tihi saveznici.

U biv筫m Sovjetskom savezu, gdje je homoseksualnost ve鎖m dijelom bila legalizirana, naglasak je stavljen na prevenciju njene "promocije". Ovdje, ka緀 Julie Dorf, 鑜anica Odbora za globalnu jednakost, lobisti鑛e skupine bazirane u Washingtonu, ameri鑛i napori su usmjereni na podupiranje predrasuda i dono筫nje anti-gej zakona.

I Paul Cameron, ameri鑛i psiholog koji homoseksualnost uspore饀je s ovisno规u o drogama, i gospodin Lively, posjetili su isto鑞u Europu. Gej aktivisti i aktivistkinje u Moldaviji ka緐 da je izvanjski utjecaj pomogao u reduciranju isticanja seksualnosti u nedavnim antidiskriminacijskim zakonima. U Latviji se gospodin Lively pobratimio s crkvom 鑙ji su 鑜anovi maltretirali sudionike i sudionice mar筧 za gej jednakost.

Tre鎖 front 鑙ne Karibi i sredi筺ja Amerika. Caleb Orozco iz skupine za gej prava UNIBAM iz Belizea tvrdi na sudu da se kriminalizacija gej seksa protivi ustavu. Prema Heidi Beirich iz Southern Poverty Law Centre, koaliciju crkava koje se protive pokretu podupire Alliance Defending Freedom (ADF), jo jedan ameri鑛i pokret. Najprominentniji anti-gej klerik u Belizeu je Amerikanac; njegova je crkva povezana s ministarstvom u Arizoni, 鑙ji je vo餫 poticao vjernike/ce da podignu iz mrtvih mrtvace u mrtva鑞icama. Gospodinu Orozcu su prijetili i napali ga bocom.

Kolateralna 箃eta

Ameri鑛i fundamentalisti sebe vide kao branitelje biblijskih vrijednosti i borce protiv degenerika. U inozemstvu, politika kojom se vode u svojim nastojanjima 鑕sto je puno ekstremnija od one koju provode kod ku鎒 (iako bi gospodin Lively rado ponovno kriminalizirao preljub, blud i homoseksualnost i u Americi). Neki bi rado bili vratari u globalnoj teokraciji.

U Americi su zagovornici takvih ideja 鑕sto opisani kao oni koji nisu ba pri sebi, zbog 鑕ga, sa svoje strane, oni progla筧vaju svoju zemlju kao moralno izgubljenu. No, na svojim putovanjima u inozemstvo primaju po鑑sno mjesto, pozvani su u parlamente i pojavljuju se na nacionalnoj televiziji.

Takva vrsta primanja im puni moral, ali mo緀 ponuditi i konkretne povlastice. Utjecaj, vidljivost i pristup u zemljama u kojima po箃enje ostaje netaknuto (kako oni to vide), poma緀 prikupljanjem sredstava za njihove kampanje.

Njihovi argumenti vezu izme饀 promjena na Zapadu i otpora u drugim dijelovima svijeta 鑙ne eksplicitnom. Antidiskriminacijski zakoni i druge liberalne reforme dokazi su sekularne zavjere diljem svijeta, protiv koje se Afrika, isto鑞a Europa ili Karibi moraju boriti. Povremene zamjerke ameri鑛e vlade protiv proganjanja homoseksualaca vani je samo dokaz snage te zavjere. Neki tragovi pokazuju da je pravi pokaz putuju鎖h negdje drugdje. Njihov gnjev prema gej brakovima i posvajanju mo綿a se osjeti u Americi, ali je irelevantan u zemljama u kojima je 鑑k i homoseksualnost u privatnosti zabranjena.

Kapya Kaoma, anglikanski sve鎒nik iz Zambije koji radi za Political Research Associates, liberalni think-tank u Bostonu, primje鎢je da zagovornici takvih kampanja kod ku鎒 imaju mo鎍n lobi iza sebe, no u isto鑞oj Africi, njihovi su napori izolirani i slabi. Patnje homoseksualaca u takvim mjestima, ka緀, kolateralna su 箃eta u ameri鑛im kulturnim ratovima.

Prevela i prilagodila Tea Stipan

Tagovi: amerika, fundamentalizam, lgbt, sekularnost, svijet

Vezani 鑜anci:

Facebook komentari

Stup srama

Iz drugih medija

AEM